Řekl to pro dnešní vydání britského listu Financial Times šéf přední světové reklamní agentury BBDO Andrew Robertson.
Třetí největší reklamní agentura světa ze skupiny Omnicom věští televizi jako reklamnímu médiu postupující problémy, protože spotřebitelé jsou stále více schopni se reklamám vyhýbat. Cestou vpřed je podle Robertsona dosáhnout na uživatele mobilních přístrojů, jako jsou telefony, laptopy nebo zařízení pro posílání e-mailů.
Největší práce pro reklamní agentury bude v tom, aby přesvědčily uživatele mobilních telefonů, že příchozí textovky nejsou otravné, ale užitečné. "Šance je, jestliže dokážete vytvořit nějaký obsah, který je zaujme, protože tomu se pak budou moci věnovat kdykoliv a odkudkoliv," řekl šéf BBDO.
U nás začal s rozesíláním reklamních textovek Eurotel v roce 2003. Za tři měsíce komerčního provozu takzvaných sponzorovaných SMS odeslal operátor přes 25 milionů reklamních sdělení.
Průzkum BBDO ukázal, že lidé jsou nyní ochotnější žít bez televize než bez mobilního telefonu nebo počítače. Téměř 3000 respondentů v 15 zemích odpovídalo na otázku, bez jakého přístroje nemohou žít. Výsledek vyzněl nejpříznivěji pro počítače (45 %), mobilní telefony (31%) obsadily místo druhé a kdysi nepostradatelná televize zůstala na dvanáctiprocentním podílu.