Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost Nokie míří k laciným mobilům. Budete je kupovat?

aktualizováno 
Finský mobilní gigant Nokia musí vynakládat mnoho peněz, aby si udržel svou vůdčí pozici na trhu. Výdaje na reklamu za minulý rok se dají počítat na stovky milionů amerických dolarů. Jaká je budoucnost společnosti?

Prodejnost levných telefonů Nokia vzrůstá. Naopak drahé telefony v poslední době nejdou příliš na odbyt. | foto: Nokia

Skandinávský výrobce mobilních telefonů a celosvětová jednička ve svém oboru - Nokia - musí každoročně vynakládat obrovské množství financí do rozšíření všeobecného povědomí o značce a samozřejmě také nových telefonech. Jen vloni zmizelo Nokii v reklamě na 340 milionů amerických dolarů. Monstrózní reklamní kampaně ve svých sloganech hlásají, že moderní člověk současné doby se bez pravidelného obměňování telefonu za nejnovější a pokud možno i nejdražší model neobejde. Je tomu tak ale doopravdy? Nevydělávají výrobci ve skutečnosti na něčem úplně jiném?

Levné telefony pohonem Nokie

Z informací, které má k dispozici investiční banka Dresdner Kleinwort a britský portál Theregister.co.uk, vyplývá, že Nokia se stává v současnosti mnohem více závislá na telefonech, jejichž cena je menší než 50 eur. V minulém roce měly takto levné modely dokonce 42% podíl na celkové prodejnosti telefonů firmy. Oznámilo to minulý týden finanční oddělení společnosti.

„Pokud jsou tyto informace pravdivé, můžeme si domyslet, že tento segment tvoří celých sto procent růstu prodeje Nokie za minulý rok,“ tvrdí zástupci investiční banky Dresdner Kleinwort (dále jen DKIB). Ta také odhaduje, že prodej společnosti Nokia v kategorii telefonů nad padesát eur zůstal nezměněný, a to okolo 202 milionů kusů za minulý rok. To by znamenalo ústup z vyvíjejícího se segmentu trhu.

Naproti tomu prodejnost levných mobilů se zdvojnásobila až na 146 milionů kusů a Nokia tak ovládá dvě třetiny „low-endového trhu“.  DKIB varuje: „Bude-li tento trend pokračovat i nadále, bude dosaženo rovnosti prodeje mezi produkty v kategorii nad a pod padesát eur. Jestliže tak management firmy neučiní zásadní kroky k povzbuzení poptávky po luxusních a dražších modelech (především chytrých telefonech), například prostřednictvím úzce zaměřených reklamních kampaní, očekáváme, že dvě stě milionů prodaných kusů ročně bude v blízké době společná hodnota pro obě kategorie mobilních telefonů.“  

Pokud vedení mobilních výrobců do budoucna nevymyslí novou strategii prodeje mobilů, stanou se low-endy hlavní složkou celkového prodeje. A kdo ví – v budoucnu nás možná bude reklamní slogan z televize nabádat slovy: „K čemu potřebujete dobře vybavený mobil? Stačí vám přece jen telefonovat a posílat textové zprávy!“



Témata: Euro, peníze, reklama, Nokia


Nejčtenější

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Ilustrační snímek
Vystřelil ve striptýzovém klubu. Prý šlo o nehodu při focení selfie

Striptýzové kluby slibují nevšední zážitky, střelba mezi ně ovšem nepatří. O takový netradiční zážitek se loni 17. prosince návštěvníkům klubu Lust ve...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační obrázek
Největší žrouti baterie v mobilu. Vyrábí je hlavně Google a Samsung

Společnost Avast připravila přehled mobilních aplikací, které nejvíc ovlivňují výdrž baterie smartphonů s operačním systémem Android. Nejčastěji jde o nástroje...  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.