Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budeme si kupovat značkové mobily? Rok 2016 bude rokem „bezejmenných“

  0:18aktualizováno  0:18
Ofenziva čínských značek bude tento rok ještě silnější a především se roztáhne po celém světě. Hlavně u levnějších mobilů budou zavedené značky slábnout. Některé to možná ani neustojí a příští rok bude jejich posledním.

Mnohé tradiční značky jsou už dávno mrtvé, další to pod tlakem čínských producentů čeká. | foto: Profimedia.cz

To, co nakousl rok 2015, to letošní rok spolkne. Agresivní cenová politika čínských značek nejprve vyhnala na okraj zavedené značky v Číně a pomalu se přesouvá přes Asii do Evropy a USA.

V Číně se mezi velkými prodejci drží v podstatě už jen Samsung a Apple. HTC i Sony paběrkují, a pokud nevymyslí něco převratného, tak budou mít velké problémy i na tradičních trzích ve zbytku Asie, v Evropě a v USA. Tradiční značky strádají především v masových segmentech low-endových přístrojů a ve střední třídě.

Důvod je prostý: konkurence „neznačkových“ přístrojů je velmi silná. Technologicky se v uvedených třídách na tradiční značky dotáhly a s cenou jsou vždy níže. Někdy pak propastně níže. A jestliže v prémiovém segmentu si zavedené značky drží technologický nebo alespoň marketingový náskok, tak v nižších kategoriích budou letos muset hodně zabojovat.

Jenže co to jsou neznačkové mobily? Pojem je velmi široký a v některých případech zavádějící. Cenově agresivní značky se rekrutují z několika směrů. Buď to jsou už dobře zavedení čínští výrobci, kteří jsou na domácím trhu slavní, ale v Evropě či v USA nejsou všeobecně známí. Příkladem budiž třeba Coolpad nebo Meizu.

Další velkou skupinou jsou přístroje značek, které si nechávají vyrábět přístroje na zakázku v Číně a prodávají je pod svým jménem v Evropě. V podstatě to ani výrobci nejsou, ale těží ze značky známé z jiných oborů nebo z dobré znalosti trhu. Jako příklad můžeme použít třeba u nás zavedené Prestigio nebo Sencor.

Jejich výhodou jsou především nízké ceny v poměru ke vcelku bohaté výbavě. Obvykle při porovnání stejně drahých značkových a neznačkových přístrojů mají ty neznačkové lepší parametry. A jestliže dříve bylo otázkou jejich zpracování a výdrž, tak dnes se již konkurentům se známější značkou vyrovnají.

A je tu ještě jedna výhoda menších značek. Jelikož se do nabídek operátorů dostávají jen výjimečně, tak se nemusí trápit s tím, že operátoři nechtějí přístroje pro dvě SIM karty. Ty jsou přitom u zákazníků velmi populární a žádané. Tradiční značky sice také některé modely představují i ve verzích pro dvě SIM, ale spíše okrajově a často se zpožděním za základním modelem.

Tradiční výrobci jako Samsung, LG, HTC, Sony nebo Huawei pak musí počítat i s konkurencí již známých značek, které na trh smartphonů vstoupily později. Jsou to třeba Lenovo, Asus, Acer a další.

V každém případě bude rok 2016 velmi zajímavý a zákazníci budou mít obrovský výběr značek a modelů. Asi historicky nejširší. Ale o to bude výběr složitější.

Autor:


Témata: Huawei, Prestigio


Nejčtenější

Ilustrační snímek
Předplacenkáři, bojte se. Za každý hovor či SMS můžete dostat účtenku

Účtenka za každý hovor, každou odeslanou SMS i každou koupenou jízdenku - scénář, který by se v případě předplacených služeb měl stát příští rok skutečností....  celý článek

Honor 8 Pro
První dojmy: Honor 8 Pro je dokonalý zabiják nejlepších smartphonů

Ještě před představením Honoru 8 Pro na českém trhu jsme dostali šanci žhavou novinku vyzkoušet. Smartphone má nekompromisní výbavu a řadí se k nejlepším...  celý článek

Nadšenci vyrobili pro smartphone Moto Z modul s qwerty klávesnicí.
To jsme dlouho neviděli. Nadšenci vyrobili qwerty klávesnici pro Moto Z

Na mobil s vysouvací mechanickou qwerty klávesnicí už dnes prakticky nenarazíte. To se ale rozhodli změnit nadšenci, kteří vyrobili modul s klávesnicí pro...  celý článek

T- Mobile.
Polské ceny likvidují trh. Deutsche Telekom možná prodá polský T-Mobile

Německá telekomunikační společnost Deutsche Telekom není spokojena s hospodářskými výsledky polské divize T-Mobilu. Její vedení má pár měsíců na zlepšení...  celý článek

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje....
Bezrámečkové telefony neznamenají konec hrátek s designem

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje. Loni nadchla bombastickým Mi Mix firma Xiaomi, letos rámečky minimalizoval Samsung...  celý článek

Další z rubriky

Část kolekce od firmy Tissot.
Swatch vyvíjí vlastní systém pro chytré hodinky, bude v roce 2018

Platformy pro chytré hodinky od Applu a Googlu by měly brzy dostat konkurenci. Vlastní operační systém pro chytré hodinky chystá švýcarská firma Swatch. Poprvé...  celý článek

Co nahradí smartphony?
Smartphony budou jednoho dne minulostí. Co bude dál?

Dnes si bez nich téměř neumíme představit život, zprostředkují nám přístup k informacím, vyplňují náš volný čas, díky hlasovým asistentům si s nimi povídáme....  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 přetáhne i uživatele iPhonů, říká průzkum

Právě uvedený tandem špičkových samsungů Galaxy S8 konkurenci pořádně potrápí a má ambice přetahovat dokonce i uživatele iPhonů. Vyplývá to z nejnovější ankety...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.