Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budeme si kupovat značkové mobily? Rok 2016 bude rokem „bezejmenných“

  0:18aktualizováno  0:18
Ofenziva čínských značek bude tento rok ještě silnější a především se roztáhne po celém světě. Hlavně u levnějších mobilů budou zavedené značky slábnout. Některé to možná ani neustojí a příští rok bude jejich posledním.

Mnohé tradiční značky jsou už dávno mrtvé, další to pod tlakem čínských producentů čeká. | foto: Profimedia.cz

To, co nakousl rok 2015, to letošní rok spolkne. Agresivní cenová politika čínských značek nejprve vyhnala na okraj zavedené značky v Číně a pomalu se přesouvá přes Asii do Evropy a USA.

V Číně se mezi velkými prodejci drží v podstatě už jen Samsung a Apple. HTC i Sony paběrkují, a pokud nevymyslí něco převratného, tak budou mít velké problémy i na tradičních trzích ve zbytku Asie, v Evropě a v USA. Tradiční značky strádají především v masových segmentech low-endových přístrojů a ve střední třídě.

Důvod je prostý: konkurence „neznačkových“ přístrojů je velmi silná. Technologicky se v uvedených třídách na tradiční značky dotáhly a s cenou jsou vždy níže. Někdy pak propastně níže. A jestliže v prémiovém segmentu si zavedené značky drží technologický nebo alespoň marketingový náskok, tak v nižších kategoriích budou letos muset hodně zabojovat.

Jenže co to jsou neznačkové mobily? Pojem je velmi široký a v některých případech zavádějící. Cenově agresivní značky se rekrutují z několika směrů. Buď to jsou už dobře zavedení čínští výrobci, kteří jsou na domácím trhu slavní, ale v Evropě či v USA nejsou všeobecně známí. Příkladem budiž třeba Coolpad nebo Meizu.

Další velkou skupinou jsou přístroje značek, které si nechávají vyrábět přístroje na zakázku v Číně a prodávají je pod svým jménem v Evropě. V podstatě to ani výrobci nejsou, ale těží ze značky známé z jiných oborů nebo z dobré znalosti trhu. Jako příklad můžeme použít třeba u nás zavedené Prestigio nebo Sencor.

Jejich výhodou jsou především nízké ceny v poměru ke vcelku bohaté výbavě. Obvykle při porovnání stejně drahých značkových a neznačkových přístrojů mají ty neznačkové lepší parametry. A jestliže dříve bylo otázkou jejich zpracování a výdrž, tak dnes se již konkurentům se známější značkou vyrovnají.

A je tu ještě jedna výhoda menších značek. Jelikož se do nabídek operátorů dostávají jen výjimečně, tak se nemusí trápit s tím, že operátoři nechtějí přístroje pro dvě SIM karty. Ty jsou přitom u zákazníků velmi populární a žádané. Tradiční značky sice také některé modely představují i ve verzích pro dvě SIM, ale spíše okrajově a často se zpožděním za základním modelem.

Tradiční výrobci jako Samsung, LG, HTC, Sony nebo Huawei pak musí počítat i s konkurencí již známých značek, které na trh smartphonů vstoupily později. Jsou to třeba Lenovo, Asus, Acer a další.

V každém případě bude rok 2016 velmi zajímavý a zákazníci budou mít obrovský výběr značek a modelů. Asi historicky nejširší. Ale o to bude výběr složitější.

Autor:




Nejčtenější

Samsung GearFit2 Pro
Náramek dovolí plavání i potápění. Přinese i podporu Spotify

Ačkoli bude hlavní hvězdou blížící se tiskové konference Samsungu v New Yorku již sedmá generace phabletu Note, jedinou odhalenou novinkou nebude. Spolu s ním...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung S8+ v prodeji i ve verzi pro dvě SIM. Jeden slot je kombinovaný

Samsung začal na českém trhu oficiálně prodávat dvousimkovou verzi svého top modelu Galaxy S8+. Ovšem řešení neumožní používat dvě SIM a paměťovou kartu...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Prodeje Galaxy S8 nemusí být růžové, pomoci by mohl Note 8

Samsung při zmínce o prodejích svého nového top modelu pouze sdělil, že se prodává nejlépe v historii, ale žádná čísla neuvedl. Nyní to vypadá, že prodeje...  celý článek

Další z rubriky

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Nová Nokia získala patenty od Microsoftu. Původně patřily staré Nokii

Když před lety Microsoft spolkl finskou Nokii, součástí transakce byl i převod stovek hodnotných designových patentů. Server NokiaMob teď přišel s informací,...  celý článek

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

Android 8.0 Oreo je mocný a rychlý
Android Oreo je tady. Je rychlý, mocný a slibuje větší bezpečnost

Google v pondělí večer oficiálně představil velkou aktualizaci systému Android. Využil k tomu den, kdy Američané mohli pozorovat úplné zatmění Slunce. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.