Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budeme si kupovat značkové mobily? Rok 2016 bude rokem „bezejmenných“

  0:18aktualizováno  0:18
Ofenziva čínských značek bude tento rok ještě silnější a především se roztáhne po celém světě. Hlavně u levnějších mobilů budou zavedené značky slábnout. Některé to možná ani neustojí a příští rok bude jejich posledním.

Mnohé tradiční značky jsou už dávno mrtvé, další to pod tlakem čínských producentů čeká. | foto: Profimedia.cz

To, co nakousl rok 2015, to letošní rok spolkne. Agresivní cenová politika čínských značek nejprve vyhnala na okraj zavedené značky v Číně a pomalu se přesouvá přes Asii do Evropy a USA.

V Číně se mezi velkými prodejci drží v podstatě už jen Samsung a Apple. HTC i Sony paběrkují, a pokud nevymyslí něco převratného, tak budou mít velké problémy i na tradičních trzích ve zbytku Asie, v Evropě a v USA. Tradiční značky strádají především v masových segmentech low-endových přístrojů a ve střední třídě.

Důvod je prostý: konkurence „neznačkových“ přístrojů je velmi silná. Technologicky se v uvedených třídách na tradiční značky dotáhly a s cenou jsou vždy níže. Někdy pak propastně níže. A jestliže v prémiovém segmentu si zavedené značky drží technologický nebo alespoň marketingový náskok, tak v nižších kategoriích budou letos muset hodně zabojovat.

Jenže co to jsou neznačkové mobily? Pojem je velmi široký a v některých případech zavádějící. Cenově agresivní značky se rekrutují z několika směrů. Buď to jsou už dobře zavedení čínští výrobci, kteří jsou na domácím trhu slavní, ale v Evropě či v USA nejsou všeobecně známí. Příkladem budiž třeba Coolpad nebo Meizu.

Další velkou skupinou jsou přístroje značek, které si nechávají vyrábět přístroje na zakázku v Číně a prodávají je pod svým jménem v Evropě. V podstatě to ani výrobci nejsou, ale těží ze značky známé z jiných oborů nebo z dobré znalosti trhu. Jako příklad můžeme použít třeba u nás zavedené Prestigio nebo Sencor.

Jejich výhodou jsou především nízké ceny v poměru ke vcelku bohaté výbavě. Obvykle při porovnání stejně drahých značkových a neznačkových přístrojů mají ty neznačkové lepší parametry. A jestliže dříve bylo otázkou jejich zpracování a výdrž, tak dnes se již konkurentům se známější značkou vyrovnají.

A je tu ještě jedna výhoda menších značek. Jelikož se do nabídek operátorů dostávají jen výjimečně, tak se nemusí trápit s tím, že operátoři nechtějí přístroje pro dvě SIM karty. Ty jsou přitom u zákazníků velmi populární a žádané. Tradiční značky sice také některé modely představují i ve verzích pro dvě SIM, ale spíše okrajově a často se zpožděním za základním modelem.

Tradiční výrobci jako Samsung, LG, HTC, Sony nebo Huawei pak musí počítat i s konkurencí již známých značek, které na trh smartphonů vstoupily později. Jsou to třeba Lenovo, Asus, Acer a další.

V každém případě bude rok 2016 velmi zajímavý a zákazníci budou mít obrovský výběr značek a modelů. Asi historicky nejširší. Ale o to bude výběr složitější.

Autor:




Nejčtenější

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

LeEco Le 2
Nejlepší poměr ceny a výkonu? Jen naoko. Rychlý test LeEco Le 2

Model LeEco Le 2 se snaží zaujmout nízkou cenou, ale zároveň se tváří jako hodně dobře vybavený smartphone. Zde ovšem najdete hlavně dobrý příklad toho, že...  celý článek

Sleva 25 procent
Operátor dal slevu 25 procent na 982 let. Omluvil tím drzého šéfa PR

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls.
Známý herec si fotil selfie u vodopádu. Spadl a na dně ležel tři dny

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls, si na dovolené v Thajsku chtěl vyfotit selfie u vodopádu. Nešťastně při tom ovšem upadl a v...  celý článek

Ilustrační snímek
Chcete se na dovolené seznámit, nezmoknout a nespálit? Poradíme vám

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k pohodlnému přístupu k informacím, na druhé pak k...  celý článek

Další z rubriky

iPhony si žena přilepila na tělo a zakryla vrstvami oblečení.
Ve vedru měla tlustý svetr. Pašovala pod ním 102 iPhonů

Celkem 102 iPhonů a 15 hodinek Tissot se pokusila propašovat žena z Hongkongu do Číny. Přilepila si je okolo těla a zakryla oblečením, ale dopadli ji při celní...  celý článek

Pád vystavených děl v galerii v Los Angeles zaznamenaly bezpečnostní kamery.
Chtěla se vyfotit a shodila díla za miliony. Podstavce padaly jako domino

Škodu za přibližně 4,5 milionu korun způsobila žena v galerii v americkém Los Angeles. Při focení selfie snímku vrazila zády do podstavce, což vyvolalo...  celý článek

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls.
Známý herec si fotil selfie u vodopádu. Spadl a na dně ležel tři dny

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls, si na dovolené v Thajsku chtěl vyfotit selfie u vodopádu. Nešťastně při tom ovšem upadl a v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.