Netradiční reklama britského T-Mobilu si vyžádala osm týdnů příprav

Netradiční reklama britského T-Mobilu si vyžádala osm týdnů příprav | foto: YouTube.com

Britský T-Mobile proměnil londýnské nádraží v taneční parket. Podívejte se

  • 14
Zcela netradiční reklamu natočil minulý týden britský T-Mobile. Na londýnském nádraží nechal v davu lidí nečekaně roztančit desítky nastrčených komparzistů. Reakce náhodných kolemjdoucích pak natáčel deseti skrytými kamerami.

Na téměř dvě a půl minuty se prostory nádraží proměnily v jeden velký taneční parket. Komparzistům se povedlo s sebou strhnout i několik náhodných kolemjdoucích.

Akcí, zvanou taktéž flash mob, chtěl T-Mobile poukázat na silný vliv mobilních telefonů při sdílení zážitků, což tajně natáčení kolemjdoucí svým chováním potvrdili. Mnoho z nich tanečníky mobilem fotilo či natáčelo.

Nový spot, který si vyžádal osm týdnů plánování a na jeho přípravě se podílelo na 400 lidí, je součástí reklamní kampaně se sloganem Life's for sharing (Pro společné zážitky). Inspirovala se fenoménem takzvaných flash mobů - bleskových zábavných akcí, při nichž se náhle vyskytne vícero lidí spojených společnou myšlenkou v předem určený čas na předem určeném místě.

 Co je to flash mob?
 Flash mob (často psáno i Flashmob) je blesková zábavná akce, při níž se náhle vyskytne vícero lidí spojených jistou společnou myšlenkou (stejné oblečení, chování apod.) v předem určený čas na předem určeném místě. Webster's New Millennium Dictionary of English definuje flash mob jako "skupinu lidí, kteří se organizují na internetu a rychle se shromažďují na veřejných místech, udělají něco bizarního a zmizí".

První známý flash mob byl zorganizován v květnu 2003 na Manhattanu Billem Wasikem, senior editorem Harper's Magazine. Hlavní vlna flash mobu proběhla právě v roce 2003 a dle některých publicistů je síla flash mobu v jeho základní podobě vyčerpána.

V České republice se aktivně flash mob akcemi zabývalo např. sdružení Děsír či malé hnutí "Unkown Name", které zorganizovalo například Freezing Prague 2008. Netradiční formu zábavy často využívají ke zviditelnění i firmy, nedávno takovou akci organizoval operátor Vodafone jako součást propagace firemního magazínu ČiliChili.

Zdroj: Wikipedia.cz


Témata: T-Mobile, Tuzex, Vodafone