Britský operátor platí svým zákazníkům za příchozí hovory

  • 20
S novým způsobem jak přilákat zákazníky přichází britský mobilní operátor 3. Odměňuje své zákazníky ne podle toho, kolik provolají, ale naopak kolik hovorů a textových zpráv přijmou. V Česku se něčeho podobného hned tak nedočkáme.

Věrnostní programy nejsou na trhu mobilních operátorů ničím novým. Každý dnes nabízí spoustu výhod, které jsou ale založeny na tom, že čím více utratíte, tím více odměn získáváte. Britský mobilní operátor "3" přichází ale s poměrně originálním způsobem přitahujícím nové zákazníky. Nabízí placení všech hovorů a sms, které vám přijdou.

Zákazníci získají pět pencí (v přepočtu přibližně dvě koruny) za každou minutu hovoru a dvě pence (necelou korunu) za každou příchozí sms. Získané peníze obdrží formou kupónu, který můžete použít na nákup ostatních služeb, které operátor nabízí.
Odhady operátora hovoří o tom, že by si běžný zákazník mohl přijít na více než 40 liber ročně.

"Věrnostní systémy jsou na trhu mobilních komunikací běžné, ale většina z nich je založena na tom, že čím více utratíte, tím více získáte. Zatímco náš systém odměňuje zákazníky za normální používání telefonu, které je nic nestojí" řekl marketingový ředitel společnosti 3 Graeme Oxby.

V Česku to zatím nehrozí

Podobný systém funguje na Slovensku, kde jej nabízí tamní T-Mobile pod názvem Easy Bonus. Za každou minutu příchozího hovoru z cizí sítě získává zákazník bonusy. Český T-Mobile ale o takovéto službě zatím neuvažuje. "Neplánujeme takovéto bonusy zavádět," řekla nám Martina Kemrová z T-Mobile. Podobně vyloučil takovouto službu i Jakub Hrabovský z Vodafone. O zavedení neuvažuje ani Český Telecom, který to oznámil ústy mluvčího Martina Žabky.

Většina uživatelů přitom hledá výhodné příležitosti, jak ušetřit. Především mladí ve věku 16 až 24 let monitorují trh s mobilními telefony, aby získali tu nejvýhodnější nabídku. Lidé horlivě využívají výhod, které nabízejí nejrůznější operátoři. Podle výzkumu, který provedl analytik společnosti Continental Research, má téměř šest miliónů zákazníků ve Velké Británii více než jeden mobilní telefon.

Vnutíme vám nové služby

Operátor doufá, že nabídka naláká zákazníky k novým službám, jako je mobilní televize. Stejně tak by to mohlo získat nové zákazníky. "Kromě toho chceme přilákat ty stávající k využívaní celé řady služeb, které nabízíme," uvedl Graeme Oxby.

V listopadu minulého roku spustil operátor "3" podobný systém s mobilní televizí. Nabízí zákazníkům 1 penci za každé domácí video, které si pak může libovolný uživatel stáhnout. Tento systém se ukázal jako velice úspěšný a každý měsíc v něm přibude až milion videí.

Díky tomuto již zaběhlému systému si v několika případech vydělal jeden majitel SIM karty až stovky liber.

,