Vedení BlackBerry nyní zvažuje několik možností, které by jí pomohly vyřešit dlouhodobou ztrátovost mobilní divize. Pokud nezačne opět prosperovat, zvažuje i její prodej. V rozhovoru pro agenturu Reuters to uvedl generální ředitel John Chen.
"Pokud nedokážu vydělávat peníze na mobilních telefonech, tak na tomto trhu nebudu působit," informoval v rozhovoru. Chen se do čela BlackBerry postavil teprve loni v listopadu, s cílem zaměřit pozornost podniku na firemní a vládní klienty a na divizi služeb.
Výměna generálního ředitele přitom nebyla jedinou tehdejší personální změnou. V důsledku reorganizace byly zrušeny pozice provozního a marketingového ředitele, dosavadního finančního ředitele Briana Bidulku pak po osmi letech ve funkci nahradil James Yers (více o listopadových změnách ve vedení společnosti čtěte zde).
Pod Chenovým vedením má společnost investovat a navázat spolupráci se společnostmi, které působí v regulovaných odvětvích, jako jsou zdravotnictví či finanční a právní služby. Tyto společnosti kladou vysoké nároky na bezpečnou komunikaci, které přiživila loňské kauza s vládní agenturou NSA (více o praktikách agentury čtěte zde).
Společnost BlackBerry, původně Research In Motion, byla průkopníkem na poli chytrých telefonů a její přístroje měli v oblibě zejména manažeři. Nyní však na trhu výrazně zaostává za přístroji s operačními systémy Android a iOS. U zákazníků nezafungoval ani loni uvedený nový systém BlackBerry 10.
Podíl BlackBerry na světovém trhu s chytrými telefony se tak koncem loňského roku propadl pod dvě procenta, zatímco v roce 2009 dosahoval zhruba 20 procent. Firma v průběhu tří let v rámci úsporných opatření propustila zhruba 9 500 zaměstnanců, tedy více než polovinu celkové pracovní síly.
Koncem letošního března pak informovala o finančních výsledcích za uplynulý finanční rok. Společnost vykázala čistou ztrátu 5,9 miliard dolarů (téměř 117 miliard korun). Oproti předchozímu období, v němž ztráta činila 646 milionů dolarů (necelých 13 miliard dolarů), tak prudce stoupla. V letošním prvním čtvrtletí vykázalo BlackBerry čistou ztrátu 423 milionů dolarů (8,3 miliardy korun) a zaznamenala pokles tržeb o 64 procent.