Operátorka infolinky

Operátorka infolinky | foto: Profimedia.cz

Barva spodního prádla a nabídky sexu. Operátoři infolinek často řeší kuriozity

  • 115
Na monitoru svítí kontrolka volajícího zákazníka. Pro pracovníka infolinky mobilního operátora je to impuls k naprosté soustředěnosti. Přichází dotaz, zdali se Vietnam nachází v EU i nabídky sexu. Kuriozit se najde mnohem víc.

Infolinka mobilního operátora neslouží jen jako poradna ohledně mobilních služeb. Operátor T-Mobile nám prozradil, že asistenti řeší i naprosté kuriozity. Nejčastěji se sice zákazníci ptají na vyúčtování, problémy s telefony a technikou, občas jdou ale zákazníkovy požadavky mnohem dál.

Stává se, že asistent musí vysvětlovat, že srpen má skutečně 31 dní. Jindy zase infolinka pomáhá pánovi najít cestu z lesa, kde se ztratil při sbírání hub. Zavolal i klient z WC v zavřené restauraci a potřeboval se dostat ven.

Pozvánky na rande útočí

Zákazníci se ale nebojí ani ostřejších dotazů a nabídek. "Dostala jsem nabídku 100 dolarů za hodinu eskortních služeb. Můj vedoucí týmu mi to nedoporučil. Že prý dolar poslední dobou hodně klesá," poznamenala s humorem jedna z operátorek infolinky. Klasické jsou prý dotazy na barvu spodního prádla či sexuální orientaci.

Velká může být vděčnost zákazníků za vstřícné řešení. Nejenže zvou dámy z infolinky na rande (zažilo to 91 procent dotázaných), ale dokonce navštíví infolinku osobně, aby alespoň poděkovali. Jedna pracovnice má díky tomu na Vysočině schovaný pytel brambor.

Ti trpaslíci vlezou všude

Kdo jsou operátoři

Na infolince T-Mobile pracuje více než 500 lidí, kteří denně obslouží přes dvacet tisíc telefonátů.

A koho čekat, když vytáčíte infolinku?

Překvapivě to nejsou pouze ženy, 23 procent operátorů jsou muži. Nejpravděpodobnějším protějškem "na drátě" je slečna-brunetka ve věku 20-30 let, která je z Loun. Tam se totiž nachází i jedno z call center. Kvůli blondýnce byste museli zavolat alespoň čtyřikrát, na infolince jich pracuje zhruba 28 procent.

Osazenstvo infolinky přiznalo, že si často připadá jako encyklopedie. Musí být komunikačně schopní, musí vědět maximum o službách a cenách operátora, musí být dobrými techniky. A také potřebují jistou dávku důvtipu, když řeší počet trpaslíků v síti. "Jsou tak malí, že vlezou všude," stěžují si někteří zákazníci.

Často na infolince zachraňují i životy. Díky lokalizačním službám mohl zákazník po autonehodě navigovat záchranáře a vyděšená rodina našla svou maminku, která vyspávala "společenskou únavu" v garáži.

Dobrý nápad měl i klient, který spadl do studně, ale na mobilu už neměl kredit. Zavolal na infolinku, a ta posléze kolegovi, který mu přišel na pomoc.

Jestli nejsem v Česku, tak kde?

Nepříjemné překvapení zažil zákazník, který se naprosto vážně ptal na čas, datum a zda lze zjistit, jestli se nachází v České republice. K jeho velkému překvapení v Česku nebyl.

Až budete uvažovat o práci na infolince, zvažte, jestli je Vietnam v EU nebo kolik stojí kubík plynu, jak dělá hroch nebo kolik váží moucha. I to musejí pracovníci vědět nebo umět najít. Často se totiž zákazníci vsadí u piva a infolinka je tu přeci od toho, aby zapeklitý problém vyřešila. I kdyby to byl třeba dotaz, jestli ve čtrnáctém století používali lidé kočky jako toaletní papír.

Výjimkou nejsou ani zapeklité dotazy typu jak změnit rodné číslo ve smlouvě při změně pohlaví. Zamyslet se musíte i při problému, který se týká nové nabídky operátora: "Když mám volání na 5 čísel zdarma 7 dní v týdnu, kterých 7 dní v měsíci to je?" Pak už vám odpověď na výtku, že v dopisech zákazníkům nejsou originální podpisy, opravdu nedělá potíže.