Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto-mobily míří do Česka. Ferrari už za 7 tisíc, mercedes ještě levněji

aktualizováno 
Ferrari, mercedes nebo audi jako mobilní telefon. Extravagantní přístroje míří na tuzemský trh s českým menu. Dovozce prý chystá i mobil ve tvaru Škody Octavia. Telefonům se ovšem neotáčejí kolečka.

Auto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a Audi - Neodolatelné pro všechny automobilové fandy - shora model auta, zdola telefon s dotykovým displejem a podporou dvou SIM karet. | foto: Jan Matura, Mobil

Hodně uživatelů současných mobilních telefonů je poněkud znechuceno tím, že telefony, bez ohledu na značku, vypadají stejně nebo podobně. Bylo to cítit i na letošním World GSM Congress v Barceloně (více zde). Na všech stáncích byl k vidění aspoň jeden telefon s QWERTY klávesnicí a jeden s velkým displejem a dotykovým ovládáním. Většina telefonů si ke všemu byla hodně podobná.

Auto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a Audi
Auto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a AudiAuto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a AudiAuto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a AudiAuto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a AudiAuto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a Audi

Když se chcete z davu odlišit, nezbývá než se poohlédnout po méně proslulých značkách. Pokud si pořídíte některý z telefonů, které do Česka dováží firma 4Style, máte jistotu, že svým telefonem zaujmete. Klidně si to představte: sejdete se s přáteli na skleničku, vytáhnete z kapsy model auta a položíte ho na stůl. Už teď zřejmě všichni zpozorní; a co teprve poté, když vám tenhle model začne zvonit.

V jednoduchosti je síla

Nápad udělat mobilní telefon vypadající jako auto není zase tak úplně originální. V Česku je zřejmě nejznámější LG F3000 - čtěte: Konečně mobil ve tvaru malého autíčka - LG F3000. Ten ale auto připomínal spíše v náznacích a vše doháněl zvukovými efekty. To někteří asijští výrobci šli mnohem dál, dobrý nápad ale obvykle ztroskotal na nepříliš šťastném provedení, kdy se telefon špatně ovládal.

Auto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu Ferrari
Auto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu Ferrari

I kolekce, kterou nabízí 4Style, přirozeně pochází z čínské produkce, ale výrobce tentokrát vsadil na jednoduchost. Mobilní část je integrována do podvozku. Shora tak vypadají autíčka skutečně jako běžné modely, zdola je zase "docela obyčejný" mobil. Klávesnice i displej jsou tak v rovině a ovládání nic nekomplikuje. Telefony nabízejí dotykový displej, což práci dále zpříjemňuje.

Auto-mobil ve stylu Mercedes SLKAuto-mobil ve stylu Mercedes SLK
Auto-mobil ve stylu Mercedes SLKAuto-mobil ve stylu Mercedes SLKAuto-mobil ve stylu Mercedes SLKAuto-mobil ve stylu Mercedes SLKAuto-mobil ve stylu Mercedes SLK

Příjemným překvapením pro nás bylo také dílenské zpracování, které vypadá poměrně slušně. Platí to zejména o modelu Ferrari, který stojí o něco výše než mercedes a audi. Vše nasvědčuje tomu, že právě ferrari je zástupcem novější řady, případně pochází od jiného výrobce. Automobilový fanoušek ocení i drobné detaily, například dotykové pero je u mercedesu skryté v zrcátku, u ferrari elegantně v blatníku.

Objektivy fotoaparátů, bohužel jen VGA, ačkoli specifikace uvádí 1,3 Mpix, jsou decentně zakomponovány do přední kapoty či čelního skla (ferrari). Opravdu efektní je u ferrari přístup k baterii, slotům pro SIM karty a paměťovou kartu. Jednoduše otevřete kryt motoru. U zbylých dvou modelů se dovnitř dostanete odsunutím celé zadní části, což už je efektní méně. Na praktičnosti to nijak neubírá.

Auto-mobil ve stylu Audi TTAuto-mobil ve stylu Audi TT
Auto-mobil ve stylu Audi TTAuto-mobil ve stylu Audi TTAuto-mobil ve stylu Audi TTAuto-mobil ve stylu Audi TTAuto-mobil ve stylu Audi TT

Na spodní straně všech modelů zbylo dost místa pro poměrně pohodlnou klávesnici i čitelný displej. Zprvu jsme byli trochu nedůvěřiví k tomu, jak se bude takto tvarovaný přístroj držet v ruce. Ale prohnutí kabiny se naopak ukázalo jako příjemné a telefon padne do dlaně. Potenciálním uživatelům by mohly možná vadit trochu větší rozměry, zejména tloušťka. V kapse se tak telefony moc nosit nedají. Na druhou stranu, jde zřejmě o jediný typ telefonu, který můžete nechat bez obav ležet v autě (kolečky dolů).

Výbava – čínská klasika

Pokud jde o telefonní výbavu, neliší se auto-mobily od většiny běžných telefonů řady čínských značek, které se k nám dovážejí. Ferrari a mercedes si poradí s dvojicí SIM karet, audi zvládne jen jednu (ale co byste chtěli od TTčka). V posledním řádku displeje se nachází pětice dotykových tlačítek pro rychlý přístup k aplikacím, která jsou jakýmsi poznávacím znakem čínských mobilů.

Auto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a AudiAuto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a Audi
Auto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu Mercedes SLKAuto-mobil ve stylu Audi TT

Telefony by měly mít počeštěné menu, my jsme mohli vyzkoušet jen menu u ferrari. I tady si výrobce zaslouží plusové body za stylovou čistotu. I menu je totiž v automobilovém duchu, přitom ale přehledné. Je to samozřejmě dáno i tím, že telefony zase nějakou širokou paletou funkcí neoplývají, takže menu ani komplikované být nemůže.

Auto-mobil ve stylu FerrariAuto-mobil ve stylu Mercedes SLK

Všechny tři telefony nabídnou Bluetooth a také přehrávání hudby i videa (MP3, MP4). Na displeji s úhlopříčkou 2,2" není sledování filmů nijak zvlášť komfortní, ale v nouzi se použít dá. Všechny telefony nabídnou slot pro Micro SD kartu, specifikace uvádí kartu s kapacitou do 2 GB. Do ferrari jsme ale vložili redakční Micro SDHC kartu Kingston s kapacitou 16 GB a telefon ji bez problémů akceptoval. Slabinou jsou datové přenosy, auta podporují jen GPRS, což je u sporťáků zarážející.

Exotika pro náročné

Auto-mobily jsou určitě dobrým nápadem, který má šanci zaujmout nejen automobilové fanoušky. Ostatně jaký jiný telefon byste si chtěli pořídit ke svému novému Mercedesu McLaren SLR? Pak samozřejmě jeden z operátorů musí být Vodafone... Všechny tři telefony vypadají zajímavě, zejména ferrari nabídne i dílenské zpracování na slušné úrovni. Pokud chcete zabodovat ve společnosti, jsou jistotou. Pro každodenní používání se ale asi úplně nehodí a na poradě vedení s nimi asi také neuspějete.

Auto-mobil ve stylu Ferrari, Mercedes a Audi

Určitou bariérou bude asi zatím cena, ta se pohybuje při nákupu jednotlivého kusu od 5 900 Kč za TT přes 6 900 Kč za mercedes po 7 900 Kč za ferrari. Časem by ale cena mohla klesat, navíc dovozce údajně chystá i Škodu Octavia. A ta bude zřejmě levnější. A co nám vadilo nejvíc? Kolečka jsou pevná a neotáčejí se.

Autor:




Nejčtenější

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Nokia 8
Nejlepší Nokia 8 má skvělý výkon a je to první „obojíčkový“ smartphone

Nový vlastník značky Nokia konečně představil svůj top model. Novinka s označením 8 je špičkový smartphone, který ctí tradice. Nemá displej přes celé čelo, ale...  celý článek

Motorola Moto X4
Toto je chystaná Moto X. Kdysi to bývala prémiovka

Řada Moto X bývala nejvyšší modelovou linií Motoroly, ale už loni tuto roli převzala kolekce Z. Nyní „xková“ řada hlásí návrat, ale model X4 nemíří na vrchol....  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Další z rubriky

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Huawei Y6 Pro 2017 půjde do Evropy pod dvojím označením.
Huawei kouzlí. Z jednoho smartphonu udělal dva

Huawei je nejen třetí největší výrobce smartphonů, je i specialistou v uvádění téhož modelu pod různým označením. Teď se do Evropy chystá vypustit smartphone...  celý článek

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.