AppStore a Android Market je plný nepotřených aplikací. Nebo se kvalitní aplikace špatně hledají?

AppStore a Android Market je plný nepotřených aplikací. Nebo se kvalitní aplikace špatně hledají? | foto: Michal Havryluk, Mobil.iDNES.cz

AppStore a Android Market je plný smetí. Počty aplikací jsou zavádějící

  • 35
Obchod pro zařízení s iOS nyní čítá zhruba 500 000+ aplikací a jeho konkurent je na poloviční hodnotě. Není žádným překvapením, že velkou část z tohoto počtu zabírá smetí a nepoužitelné aplikace. Jak velký je to ale počet?

Společnost Nielsen přišla s několika zajímavými čísly, které se vztahují na platformu Android a především Market. S určitými obměnami lze stejná měřítka použít i pro iOS a AppStore. Podle jeho zjištění tráví běžný uživatel Androidu na svém telefonu zhruba hodinu denně, z čehož zhruba dvě třetiny tohoto času patří práci v aplikacích či hraní her.

Nejzajímavější je, že 43% procent tohoto času stráví u deseti nejlepších aplikací pro Android. Pokud bychom výběr rozšířili na nejlepších padesát aplikací, podíl by se zvýšil na hodnotu 61%. Jinými slovy na zbylých 249 950+ aplikací připadá pouze 39% procent času, který s nimi uživatelé stráví. Na každou ze zbylých aplikací tak zbývá zhruba deseti tisícina procenta, což opravdu není mnoho.

Trávení času u aplikací a webu

Nedostatečné nástroje pro vyhledávání

Vysvětlení, proč tomuto tak je, může být celá řada. Nejpravděpodobnější jsou ale dvě možnosti, které se navíc vzájemně nevylučují. Obchody s aplikacemi jsou jednak plné nejrůznějšího smetí, které nikdy nesloužilo svému účelu nebo jsou to zkrátka nepotřebné aplikace. S tím se bohužel nedá nic dělat, a pokud vývojáři splňují podmínky stanovené společností Google nebo Apple, mohou vystavovat co chtějí.

Daleko větším problémem je, že uživatelé nemají dostatečné nástroje pro hledání aplikací a zkrátka sáhnout po tom prvním, co se jim v aplikaci Marketu či AppStore nabídne v přehledu těch nejlepších aplikací. Otázkou tak je, kolik z celkového počtu 249 950+ aplikací je tím znevýhodněno a uživatelé tyto aplikace, ačkoliv by mohly být velmi kvalitní, zkrátka nenajdou. Proč zbytečně procházet stovky aplikací, když si stačí vybrat z prvních pár míst v TOP žebříčku.

Hlas lidu z Facebooku

V souvislosti s tímto článkem jsme se vás na našich Facebokových stránkách ptali, jak aplikace vyhledáváte a podle čeho hodnotíte jejich kvalitu. Výsledky dopadly podle očekávání a většina dotazovaných používá pro hledání právě aplikace Market nebo AppStore. Až daleko na druhém místě skončily různé tematické stránky či přehledy aplikací a třetí příčku obsadilo doporučení přátel.

Pokud si již nějakou aplikaci vyberete, před stažením si nejčastěji najdete další informace na externím zdroji či dáte na krátké uživatelské recenze a příspěvky přímo pod aplikacemi. Až tak rozhodující tedy není počet hvězdiček či obrázky přímo z aplikace. Velkou roli nehraje ani počet stažení či jméno vývojáře.

Otázka do diskuze: Jakým způsobem vyhledáváte aplikace pro chytré telefony s Android/iOS? Podle čeho si aplikace vybíráte v AppStore nebo Android Marketu? Jaká kritéria jsou pro vás rozhodující?