Společnost Nielsen přišla s několika zajímavými čísly, které se vztahují na platformu Android a především Market. S určitými obměnami lze stejná měřítka použít i pro iOS a AppStore. Podle jeho zjištění tráví běžný uživatel Androidu na svém telefonu zhruba hodinu denně, z čehož zhruba dvě třetiny tohoto času patří práci v aplikacích či hraní her.
Nejzajímavější je, že 43% procent tohoto času stráví u deseti nejlepších aplikací pro Android. Pokud bychom výběr rozšířili na nejlepších padesát aplikací, podíl by se zvýšil na hodnotu 61%. Jinými slovy na zbylých 249 950+ aplikací připadá pouze 39% procent času, který s nimi uživatelé stráví. Na každou ze zbylých aplikací tak zbývá zhruba deseti tisícina procenta, což opravdu není mnoho.
Nedostatečné nástroje pro vyhledávání
Vysvětlení, proč tomuto tak je, může být celá řada. Nejpravděpodobnější jsou ale dvě možnosti, které se navíc vzájemně nevylučují. Obchody s aplikacemi jsou jednak plné nejrůznějšího smetí, které nikdy nesloužilo svému účelu nebo jsou to zkrátka nepotřebné aplikace. S tím se bohužel nedá nic dělat, a pokud vývojáři splňují podmínky stanovené společností Google nebo Apple, mohou vystavovat co chtějí.
Daleko větším problémem je, že uživatelé nemají dostatečné nástroje pro hledání aplikací a zkrátka sáhnout po tom prvním, co se jim v aplikaci Marketu či AppStore nabídne v přehledu těch nejlepších aplikací. Otázkou tak je, kolik z celkového počtu 249 950+ aplikací je tím znevýhodněno a uživatelé tyto aplikace, ačkoliv by mohly být velmi kvalitní, zkrátka nenajdou. Proč zbytečně procházet stovky aplikací, když si stačí vybrat z prvních pár míst v TOP žebříčku.
Hlas lidu z Facebooku
V souvislosti s tímto článkem jsme se vás na našich Facebokových stránkách ptali, jak aplikace vyhledáváte a podle čeho hodnotíte jejich kvalitu. Výsledky dopadly podle očekávání a většina dotazovaných používá pro hledání právě aplikace Market nebo AppStore. Až daleko na druhém místě skončily různé tematické stránky či přehledy aplikací a třetí příčku obsadilo doporučení přátel.
Pokud si již nějakou aplikaci vyberete, před stažením si nejčastěji najdete další informace na externím zdroji či dáte na krátké uživatelské recenze a příspěvky přímo pod aplikacemi. Až tak rozhodující tedy není počet hvězdiček či obrázky přímo z aplikace. Velkou roli nehraje ani počet stažení či jméno vývojáře.
Otázka do diskuze: Jakým způsobem vyhledáváte aplikace pro chytré telefony s Android/iOS? Podle čeho si aplikace vybíráte v AppStore nebo Android Marketu? Jaká kritéria jsou pro vás rozhodující?