Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence iPhony miluje. Z každého kusu totiž má desítky dolarů

  9:09aktualizováno  9:09
Produkty Applu nejsou ryze americkým produktem. Jejich kompletace v Číně není tajemstvím a dílčí komponenty dodávají společnosti z mnoha dalších států. Japonské Sony je v současnosti světově největším dodavatelem fotografických snímačů. Každý prodaný iPhone mu vydělá 20 dolarů.

Vylepšení se dočkal i fotoaparát. Pořízené momentky patří k tomu nejlepšímu, co lze mobilem vyfotit | foto: apple.com

Sony je v současnosti lídrem trhu obrazových snímačů, již loni tento výrobce ovládal 40 % trhu. Jeho snímače totiž používá většina současných topmodelů mnoha světových výrobců. Například Samsung dal do šesté generace Galaxy S čip Sony IMX240. Jihokorejská firma se pravděpodobně potýká s nedostatečně vysokými dodávkami, aby pokryla vyšší poptávku po novince, tak je nucena používat i vlastní fotočipy.

Jestli japonské Sony jen nestíhá, anebo upřednostňuje jiné odběratele, se lze jen dohadovat. Pravdou však je, že největší rival současného topsmartphonu Samsungu, osmá generace iPhonu, používá hned dva obrazové snímače od japonského výrobce. Podle odhadů analytiků si Sony přijde na přibližně 20 dolarů z každého prodaného iPhone 6/6 Plus.

A vzhledem k faktu, že Apple za poslední čtvrtletí prodal více než 61 milionů iPhonů, nejde vůbec o nezanedbatelnou částku. Není pochyb, že většina současných prodejů telefonů Applu připadá právě na nejnovější generaci. Kdyby tvořila dvě třetiny, tak by si Sony za poslední čtvrtletí přišlo na slušných 800 milionů dolarů (téměř devatenáct miliard korun).

Pro společnost, která se potýká s poklesem prodejů vlastních smartphonů a nejednou se její zástupci nechali slyšet, že v úvahu připadá i úplné stažení společnosti z trhu chytrých telefonů, jde o poměrně stabilní příjem. Je pravda, že sama jej ovlivnit nemůže, nicméně sám Apple má zájem na tom, aby se nové generace jeho telefonů prodávaly nad původní očekávání.

V posledním roce se Sony potýkalo s výraznými finančními problémy. Postupně se zbavilo divize počítačů a notebooků, následovalo rozhodnutí o ztenčení portfolia smartphonů. Podle šéfa mobilní divize Hirokiho Totokiho prý společnost totiž neusiluje o velikost či podíl na trhu, ale o zlepšení finanční situace.

Letos v únoru pak možnost stažení se z trhu smartphonů potvrdil přímo výkonný ředitel Kazuo Hirai. Podle něj se společnost v budoucnu hodlá zaměřit zejména na činnosti, u nichž je jistota potencionálního růstu (více zde). A jednou z nich je pravděpodobně i vývoj obrazových snímačů, které pak bez nutnosti investovat do vlastního vývoje budou používat mnozí přední výrobci z řad někdejších konkurentů.

Autor:




Nejčtenější

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Motorola Moto X4
Toto je chystaná Moto X. Kdysi to bývala prémiovka

Řada Moto X bývala nejvyšší modelovou linií Motoroly, ale už loni tuto roli převzala kolekce Z. Nyní „xková“ řada hlásí návrat, ale model X4 nemíří na vrchol....  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kdeže loňské sněhy jsou. Dřívější velikáni dnes jen paběrkují

Dřívější mobilní velikáni už nestačí zejména na dravé čínské značky. Z dříve populárních velkých mobilních značek jich do dnešního dne zbylo jen několik. Navíc...  celý článek

Sony Xperia L1
Levný smartphone má značkovou kvalitu. Test Sony Xperia L1

Vyloženě levné chytré telefony už snad značkoví výrobci u nás nenabízejí. Sony se teď rozhodlo vstoupit do nižší střední třídy se smartphonem Xperia L1, který...  celý článek

Sony Xperia XZs
Mobil už dokáže zastavit čas. Vypadá to fantasticky

Barcelona (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Novinky z produkce Sony mají hned několik lákadel pro náročné uživatele. Prémiové modely XZs a XZ Premium umí natáčet zpomalené video s frekvencí 960 snímků za...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.