Dvěma žalobami zákazníků se zabývá soud v Pekingu, informoval server bgr.com. Zákazníky podporuje i obránce práv spotřebitelů Wang Hai.
Zákazníci viní firmu z toho, že dostali zrenovované telefony se starším datem výroby místo zcela nových, za které byly vydávány. Zdali šlo o telefony používané a vrácené krátce po koupi, nebo pouze o nepoužívané telefony staršího data výroby, nemáme informace. Prozradit je měla záruční doba, která namísto standardních dvou let hlásala už jen zbývající rok.
Podle Wanga jeden ze zákazníků na skutečnost přišel a žádal po obchodu vysvětlení. Ten svedl vše na nedopatření a chybný údaj na papíře a bez mrknutí oka prodloužil záruku na zmíněné dva roky.
"Je to podvod vydávání zrenovovaného přístroje za nový," řekl Wang v rozhovoru pro Global Times. V případě, že se tato skutečnost potvrdí, označuje to Wang za diskriminaci čínských spotřebitelů. Zrekonstruované telefony se podle něj sice v jiných zemích prodávají také, ale za nižší cenu a označené.