Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apple čistí své obchody od konkurence. Stahuje z nich fitness náramky

aktualizováno 
Apple se rozhodl usnadnit cestu na trh svým hodinkám, a proto z jeho oficiálních obchodů mizí výrobky, které by jim mohly byť jen částečně konkurovat. Postihne to i dosavadní partnery, jako je Nike.

Apple Watch se začnou prodávat 24.dubna. Nejdražší stojí přes půl milionu. | foto: forbes.com

Z Apple Storů ve Spojených státech zmizely fitness náramky Jawbone Up a Nike+ Fuelband. Podle serveru re/code se tak již stalo v San Franciscu, Palo Altu, Los Angeles a New Yorku. Stejně tak tyto náramky zmizely z nabídky oficiálního webového obchodu Apple.

Nabídka fitness příslušenství se před uvedením Apple Watch smrskla na krokoměry a monitory tepu.

Nabídka fitness příslušenství se před uvedením Apple Watch smrskla na krokoměry a monitory tepu.

U Applu tak nyní nekoupíte žádný fitness náramek, který by mohl konkurovat chystaným Apple Watch. Jediné dostupné fitness zařízení je krokoměr Jawbone UP MOVE, který se připojuje pomocí klipsu, a některé hrudní pásy s monitorem tepové frekvence. Prostě nic, co by byť vzdáleně mohlo připomínat chytré hodinky nebo náramek.

Firma podle serveru varovala výrobce podobných zařízení několik měsíců dopředu, že jejich produkt může být z nabídky odstraněn. Důvodem měl být nový vedoucí v marketingovém oddělení, který chtěl předělat celý e-shop tak, aby byly upřednostňovány produkty Apple a byla omezena nabídka příslušenství.

Není to ostatně poprvé, co Apple čistí cestu svým produktům a omezuje nabídku konkurenčních výrobků ve svých značkových prodejnách a na webu. Například loni se to stalo sluchátkům Bose, které mohly konkurovat nové akvizici firmy v podobě Beats Audio. Sluchátka konkurenčních firem jsou nyní dostupné jen přes web, v kamenných obchodech Applu je už nenajdete.

Apple podobné kroky většinou nekomentuje, pouze obecně hovoří o pravidelných obměnách své nabídky.

Firma přitom není sama, kdo podobným způsobem bojuje s konkurencí. Například Google takto minulý rok zatočil s obchodem s aplikacemi Amazonu.

 

Autor:


Témata: Akvizice, Apple


Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Samsung představil S8 s displejem skoro bez rámečků

Rozměrný displej, absence středového tlačítka a čtečka otisků prstů umístěná na zádech jsou společnými jmenovateli nových samsungů řady Galaxy S. Modely S8 a...  celý článek

Ilustrační snímek
Smartphony jsou zlaté, chrání děti před cigaretami i drogami

Uchránit dospívajícího potomka před cigaretou, alkoholem či dokonce drogami, je v současnosti poměrně těžké. Situace se ovšem výrazně lepší, alespoň podle...  celý článek

iPhone 6s
iPhone 6s byl nejprodávanější smartphone roku 2016. S7 edge je až pátý

Celosvětově nejprodávanějším smartphonem loňského roku byl podle analytické společnosti IHS Markit iPhone 6s. Za ním se seřadily další tři iPhony, špičkový...  celý článek

Ilustrační snímek
T-Mobile rázně upravil tarifní nabídku. Vytáhne svá esa i konkurence?

V dubnu uplynou již čtyři roky od mobilní revoluce, která v roce 2013 výrazně změnila český trh. A k další se možná právě schyluje, náznakem budiž nová tarifní...  celý článek

Premiéra Samsung S8 a S8+
Aktuálně nejlepší smartphone na světě. Samsung zase předběhl konkurenci

Samsung představil svůj letošní top model S8. Respektive hned dvě verze lišící se velikostí displeje. Jinak jsou oba přístroje stejně vybavené. Zahnutý a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.