Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apple čistí své obchody od konkurence. Stahuje z nich fitness náramky

aktualizováno 
Apple se rozhodl usnadnit cestu na trh svým hodinkám, a proto z jeho oficiálních obchodů mizí výrobky, které by jim mohly byť jen částečně konkurovat. Postihne to i dosavadní partnery, jako je Nike.

Apple Watch se začnou prodávat 24.dubna. Nejdražší stojí přes půl milionu. | foto: forbes.com

Z Apple Storů ve Spojených státech zmizely fitness náramky Jawbone Up a Nike+ Fuelband. Podle serveru re/code se tak již stalo v San Franciscu, Palo Altu, Los Angeles a New Yorku. Stejně tak tyto náramky zmizely z nabídky oficiálního webového obchodu Apple.

Nabídka fitness příslušenství se před uvedením Apple Watch smrskla na krokoměry a monitory tepu.

Nabídka fitness příslušenství se před uvedením Apple Watch smrskla na krokoměry a monitory tepu.

U Applu tak nyní nekoupíte žádný fitness náramek, který by mohl konkurovat chystaným Apple Watch. Jediné dostupné fitness zařízení je krokoměr Jawbone UP MOVE, který se připojuje pomocí klipsu, a některé hrudní pásy s monitorem tepové frekvence. Prostě nic, co by byť vzdáleně mohlo připomínat chytré hodinky nebo náramek.

Firma podle serveru varovala výrobce podobných zařízení několik měsíců dopředu, že jejich produkt může být z nabídky odstraněn. Důvodem měl být nový vedoucí v marketingovém oddělení, který chtěl předělat celý e-shop tak, aby byly upřednostňovány produkty Apple a byla omezena nabídka příslušenství.

Není to ostatně poprvé, co Apple čistí cestu svým produktům a omezuje nabídku konkurenčních výrobků ve svých značkových prodejnách a na webu. Například loni se to stalo sluchátkům Bose, které mohly konkurovat nové akvizici firmy v podobě Beats Audio. Sluchátka konkurenčních firem jsou nyní dostupné jen přes web, v kamenných obchodech Applu je už nenajdete.

Apple podobné kroky většinou nekomentuje, pouze obecně hovoří o pravidelných obměnách své nabídky.

Firma přitom není sama, kdo podobným způsobem bojuje s konkurencí. Například Google takto minulý rok zatočil s obchodem s aplikacemi Amazonu.

 

Autor:


Témata: Akvizice, Apple


Nejčtenější

Bude takto vypadat iPhone 8 s OLED panelem? Na snímku jeden z mnoha konceptů
iPhone X bude převratný a pekelně drahý. Nejlevnější koupíte za 30 tisíc

Apple chystá zcela nový iPhone, který by měl přinést řadu nových řešení. Ovšem zájemci by už měli začít šetřit dopředu, novinka bude podle všeho pořádně drahá.  celý článek

Optický kabel
Česko na chvostu. V připojení přes optiku je na tom lépe i Trinidad

Počet obytných prostor v EU, do nichž jsou přivedeny optické kabely, se v průběhu prvních třech čtvrtletí 2016 zvýšil o 23 %, počet odběratelů tak dosáhl téměř...  celý článek

Lenovo Moto G5 Plus
Solidní střední třída. Moto G5 a G5 Plus odhaleny v daleké Kolumbii

Lenovo by mělo na veletrhu MWC v Barceloně za několik dní představit dva nové smartphony. Oba budou patřit do střední třídy a nabídnou vyspělou výbavu.  celý článek

Jak by měl vypadat displej iPhonu X/8 podle Ming-Chi Kua.
iPhone X bude mít revoluční celoplošný displej s plochou pro ovládání

Apple uspořádá tradiční vývojářskou konferenci WWDC v červnu. Ukáže na ní, s čím přijde nový systém iOS pro iPhony a tablety iPad. Více jasno by mělo být...  celý článek

Ilustrační snímek
Chtějí nás mít připojené k internetu, ale omezují nás. FUPem, nebo adresou

Začátkem února představilo O2 nový způsob připojení domácností k internetu i v místech, kde tradiční způsob není možný. Bezdrátový internet přes LTE ovšem není...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.