Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Analytici Applu pro příští rok nevěří. Docházejí mu prý nápady

  13:22aktualizováno  13:22
Vylepšování dosavadní nabídky namísto uvádění nových produktů a celková stagnace, taková je podle analytiků vyhlídka amerického Applu na příští rok. Informoval o tom server australské mediální společnosti News Corp.

Apple je na prodeji iPhonů závislý, tvoří zhruba dvě třetiny celkových příjmů společnosti. Musí doufat v úspěch nové generace, analytici ve svých výhledech však tak optimističtí nejsou. | foto: apple.com

Někteří analytici čekají, že Apple příští rok zaznamená vůbec první pokles tržeb z prodeje iPhonů. Katy Hubertyová, analytička banky Morgan Stanley, odhaduje pokles těchto výnosů až o tři procenta.

Letos v září začala společnost prodávat novou generaci iPhonu a během prvních tří dnů od uvedení na trh jich prodala přes 13 milionů kusů. Tedy o tři miliony kusů více než o rok dříve prodaných modelů 6 a 6 Plus. iPhony jsou vlajkovým produktem Applu a jejich prodej tvoří zhruba dvě třetiny celkových příjmů společnosti. Další generaci by měl Apple uvést na trh v září 2016, a pokud nebudou stejně úspěšné, může to znamenat celoroční výpadek.

Analytici se obávají, že celý trh chytrých telefonů se v dohledné budoucnosti nasytí. Obavy o poptávku po smartphonech srazily tento měsíc akcie Applu o zhruba deset procent a jejich kurz je nyní asi 20 procent pod rekordní úrovní z letošního jara. Od počátku roku akcie ztrácejí asi tři procenta, a pokud v posledních dnech roku neožijí, bude to znamenat jejich teprve třetí celoroční pokles od splasknutí bubliny internetových firem z počátku tisíciletí.

Firma se navíc potýká s klesajícím odbytem počítačových tabletů, které začala poprvé prodávat v roce 2010. Trh tabletů slábne celosvětově, protože zákazníci nevidí dostatek důvodů pro výměnu starých přístrojů za nové.

Letos přišel Apple s významnými novinkami, což je podle analytiků jeden z důvodů, proč bude příští rok slabý. Firma uvedla na trh hodinky Apple Watch jako svůj první zcela nový produkt za pět let a stala se v tomto segmentu dominantním hráčem. Apple také přišel s hudebním službou Apple Music, jejíž okruh zákazníků prudce narůstá.

Apple je společností s nejvyšší tržní hodnotou na světě. Za svůj úspěch vděčí legendárnímu šéfovi Stevu Jobsovi, za nějž firma uvedla na trh populární přehrávač iPod, vysoce úspěšný iPhone a tablet iPad. Jobs zemřel v říjnu 2011 a od roku 2012 stále více analytiků uvádí, že společnosti docházejí nápady.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nokia 6
Nokia 6 pro Evropu bude mít menší paměť, zato pořídí lepší „selfíčka“

Jedním z klíčových modelů očekávaného návratu značky Nokia je model 6. Ten byl představen v rámci veletrhu MWC únoru a pro čínský trh už v lednu. Na evropské...  celý článek

Samsung Z4
Stane se Samsung novým Applem? Jeho systém Tizen má být celosvětový

Samsung se pomalými krůčky snaží prosadit vlastní systém Tizen i u chytrých telefonů. Podle nového vyjádření bychom se jich mohli dočkat v globálním měřítku.  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 už se prodalo přes pět milionu kusů. Na iPhony přesto nemá

Samsung Galaxy S8 se prodává dobře. Za necelý měsíc si už našel přes pět milionů zákazníků, ale na rekordní iPhony přesto nemá.   celý článek

Ilustrační snímek
Neberte nám SMS bránu, spílají zákazníci. Operátoři ji považují za přežitek

V minulosti zákazníkům ušetřily nemalé částky, v době neomezených tarifů ovšem pozbývají smysl - výhoda SMS bran spočívala v zasílání bezplatných textovek....  celý článek

Uživatelské rozhraní systému Fuchsia od Googlu
Tajemný systém Fuchsia od Googlu se poprvé ukazuje

Není tajemstvím, že Google již nějakou dobu pracuje na zcela novém operačním systému s označením Fuchsia. V minulých dnech se objevily první ukázky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.