Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurenti zařadili vyšší rychlost a Apple by měl vymyslet nové hodinky

  0:09aktualizováno  0:09
V prvním čtvrtletí letošního roku výrobci prodali přes 4 miliony chytrých hodinek. Podle očekávání drží většinu trhu Apple se svými Watch. Jeho náskok ale poklesl, vyplývá z analýzy Strategy Analytics.

Apple Watch jsou nejúspěšnějšími hodinkami svého druhu. | foto: apple.com

Ve srovnáním s prvním kvartálem loňského roku představuje výsledek uplynulého čtvrtletí výrazný 223procentní růst. Zatímco loni výrobci v uvažovaném období prodali 1,3 milionu chytrých hodinek, letos to bylo už 4,2 milionu kusů.

Loni totiž ještě nebyly na trhu Apple Watch, které sice výrobce formálně představil spolu s iPhony 6 v září 2014, ovšem prodej byl zahájen až v půli dubna následujícího roku.

Neil Mawston ve svém rozboru trhu s chytrými hodinkami předpokládá, že Apple z celkového podílu uzmul mírně většinový 52procentní podíl. To je značně méně, než hlásily vůbec první odhady odbytu několik měsíců po startu prodeje této dosud nejpopulárnější časomíry svého druhu (více zde).

Proti závěru loňského roku není oslabení tolik výrazné, tehdy si dle Strategy Analytics přivlastnily Apple Watch 63 procent segmentu. Podle ředitele agentury Cliffa Raskinda hlavní poptávka po prvních Apple Watch skončila a uživatelé očekávají jejich druhou generaci.

Jejich úspěch bude podle něj záviset na množství inovací, které přinesou. Hovoří především o vestavěném telefonním modulu, který by eliminoval závislost internetového připojení na iPhonu, a také o lepší výdrží baterie. Připomíná, že oba tyto parametry jsou v segmentu chytrých hodinek nedostatkové. Dobře informovaný analytik Ming-Chi Kuo předpokládá, že letošní nástupce Watch přinesou lepší hardware a stejný design (více zde).

Prodeje chytrých hodinek v Q1/2016 a meziroční srovnání (zdroj: Strategy Analytics)

Druhé místo patří Samsungu, některé hodinky z jejich poměrně široké kolekce si zakoupilo přibližně 600 tisíc zájemců, což stačilo na podíl 14 procent. Zatímco Apple mezikvartálně neoslabil nijak výrazně, pro Samsung byl závěr roku oproti prvnímu letošnímu kvartálu mnohem úspěšnější.

Ostatní výrobci, kam spadá například Sony, Pebble nebo Motorola, udali dle zprávy 1,4 milionu kusů hodinek, což představuje přesně třetinový podíl z celku.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.