Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurenti zařadili vyšší rychlost a Apple by měl vymyslet nové hodinky

  0:09aktualizováno  0:09
V prvním čtvrtletí letošního roku výrobci prodali přes 4 miliony chytrých hodinek. Podle očekávání drží většinu trhu Apple se svými Watch. Jeho náskok ale poklesl, vyplývá z analýzy Strategy Analytics.

Apple Watch jsou nejúspěšnějšími hodinkami svého druhu. | foto: apple.com

Ve srovnáním s prvním kvartálem loňského roku představuje výsledek uplynulého čtvrtletí výrazný 223procentní růst. Zatímco loni výrobci v uvažovaném období prodali 1,3 milionu chytrých hodinek, letos to bylo už 4,2 milionu kusů.

Loni totiž ještě nebyly na trhu Apple Watch, které sice výrobce formálně představil spolu s iPhony 6 v září 2014, ovšem prodej byl zahájen až v půli dubna následujícího roku.

Neil Mawston ve svém rozboru trhu s chytrými hodinkami předpokládá, že Apple z celkového podílu uzmul mírně většinový 52procentní podíl. To je značně méně, než hlásily vůbec první odhady odbytu několik měsíců po startu prodeje této dosud nejpopulárnější časomíry svého druhu (více zde).

Proti závěru loňského roku není oslabení tolik výrazné, tehdy si dle Strategy Analytics přivlastnily Apple Watch 63 procent segmentu. Podle ředitele agentury Cliffa Raskinda hlavní poptávka po prvních Apple Watch skončila a uživatelé očekávají jejich druhou generaci.

Jejich úspěch bude podle něj záviset na množství inovací, které přinesou. Hovoří především o vestavěném telefonním modulu, který by eliminoval závislost internetového připojení na iPhonu, a také o lepší výdrží baterie. Připomíná, že oba tyto parametry jsou v segmentu chytrých hodinek nedostatkové. Dobře informovaný analytik Ming-Chi Kuo předpokládá, že letošní nástupce Watch přinesou lepší hardware a stejný design (více zde).

Prodeje chytrých hodinek v Q1/2016 a meziroční srovnání (zdroj: Strategy Analytics)

Druhé místo patří Samsungu, některé hodinky z jejich poměrně široké kolekce si zakoupilo přibližně 600 tisíc zájemců, což stačilo na podíl 14 procent. Zatímco Apple mezikvartálně neoslabil nijak výrazně, pro Samsung byl závěr roku oproti prvnímu letošnímu kvartálu mnohem úspěšnější.

Ostatní výrobci, kam spadá například Sony, Pebble nebo Motorola, udali dle zprávy 1,4 milionu kusů hodinek, což představuje přesně třetinový podíl z celku.





Nejčtenější

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Tajemství uniklých novinek: výrobcům to hraje do karet

Už je téměř pravidlem, že každý očekávaný smartphone unikne na internet ještě před oficiální premiérou. Výrobci si na to už zvykli a někteří to ani neřeší,...  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se snímačem otisku prstů v displeji
Čím budeme odemykat iPhony? Obličejem nebo duhovkou

iPhone X či iPhone 8, jak se dosud očekávaný speciální model telefonu Apple označuje, by podle serveru DigiTimes měl nabídnout snímač oční duhovky. Přední...  celý článek

Zpracování všech kousků je opravdu výborné, nejluxusnějším dojmem působí...
Levné, ale dobré. Mobily kolem pěti tisíc, co stojí za pozornost

Jsou na trhu povětšinou už delší dobu, ale z dobrého důvodu. Tyhle telefony jsou oblíbené proto, že obstojí jak svojí výbavou, tak příznivou cenovkou.  celý článek

Ve 20:19 má YouTube stále potíže s dostupností.
Nejede vám Youtube? Chyba není na vašem zařízení

Od 19:42 se YouTube potýká s problémy s dostupností v Evropě, zejména Německu. Výpadky ale hlásí i uživatelé z ČR.  celý článek

Ilustrační snímek
Do čtyř let bude více lidí s mobilem než s tekoucí vodou

Sedminásobný nárůst globálního mobilního datového provozu do roku 2021 předvídá studie společnosti Cisco. Jen v regionu střední a východní Evropy by měla být...  celý článek

Chybí vám kamarádka?
Chybí vám kamarádka?

Nové kamarádky v okolí najdete na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.