Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurenti zařadili vyšší rychlost a Apple by měl vymyslet nové hodinky

  0:09aktualizováno  0:09
V prvním čtvrtletí letošního roku výrobci prodali přes 4 miliony chytrých hodinek. Podle očekávání drží většinu trhu Apple se svými Watch. Jeho náskok ale poklesl, vyplývá z analýzy Strategy Analytics.

Apple Watch jsou nejúspěšnějšími hodinkami svého druhu. | foto: apple.com

Ve srovnáním s prvním kvartálem loňského roku představuje výsledek uplynulého čtvrtletí výrazný 223procentní růst. Zatímco loni výrobci v uvažovaném období prodali 1,3 milionu chytrých hodinek, letos to bylo už 4,2 milionu kusů.

Loni totiž ještě nebyly na trhu Apple Watch, které sice výrobce formálně představil spolu s iPhony 6 v září 2014, ovšem prodej byl zahájen až v půli dubna následujícího roku.

Neil Mawston ve svém rozboru trhu s chytrými hodinkami předpokládá, že Apple z celkového podílu uzmul mírně většinový 52procentní podíl. To je značně méně, než hlásily vůbec první odhady odbytu několik měsíců po startu prodeje této dosud nejpopulárnější časomíry svého druhu (více zde).

Proti závěru loňského roku není oslabení tolik výrazné, tehdy si dle Strategy Analytics přivlastnily Apple Watch 63 procent segmentu. Podle ředitele agentury Cliffa Raskinda hlavní poptávka po prvních Apple Watch skončila a uživatelé očekávají jejich druhou generaci.

Jejich úspěch bude podle něj záviset na množství inovací, které přinesou. Hovoří především o vestavěném telefonním modulu, který by eliminoval závislost internetového připojení na iPhonu, a také o lepší výdrží baterie. Připomíná, že oba tyto parametry jsou v segmentu chytrých hodinek nedostatkové. Dobře informovaný analytik Ming-Chi Kuo předpokládá, že letošní nástupce Watch přinesou lepší hardware a stejný design (více zde).

Prodeje chytrých hodinek v Q1/2016 a meziroční srovnání (zdroj: Strategy Analytics)

Druhé místo patří Samsungu, některé hodinky z jejich poměrně široké kolekce si zakoupilo přibližně 600 tisíc zájemců, což stačilo na podíl 14 procent. Zatímco Apple mezikvartálně neoslabil nijak výrazně, pro Samsung byl závěr roku oproti prvnímu letošnímu kvartálu mnohem úspěšnější.

Ostatní výrobci, kam spadá například Sony, Pebble nebo Motorola, udali dle zprávy 1,4 milionu kusů hodinek, což představuje přesně třetinový podíl z celku.





Nejčtenější

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Přehřívání Notu 7 děsí konkurenci. LG chce použít měděné chladiče

LG zanedlouho představí nástupce loňského modelu G5. O „šestce“ toho moc konkrétního nevíme. Mluví se o velkém displeji s minimálními okraji a odolností vůči...  celý článek

Donald Trump při předvolebním setkání s voliči v americkém městě North...
Trump odevzdal svůj samsung. Když si počká, možná dostane iPhone

Nástup Donalda Trumpa do funkce prezidenta USA pro něj mimo jiné znamená i to, že musí odevzdat svůj osobní telefon značky Samsung. Místo něj dostane jiný,...  celý článek

Návštěvníci berlínského Židovského památníku toto místo mnohdy znevažují
Udělali byste si selfie v masovém hrobě? Umělec nutí lidi k zamyšlení

Židovský památník v Berlíně byl vybudován jako upomínka obětí holokaustu, ale mnozí návštěvníci si jeho význam neuvědomují. Na neuctivý přístup lidí k tomuto...  celý článek

Asus Zenfone AR
Tohle jsou mobilní novinky, které si už brzo budete moci koupit

Ještě neuplynul ani první měsíc z letošního roku a nových telefonů je už jako máku. Tohle jsou modely, které už brzo přijdou na trh.  celý článek

Lenovo Moto G5 Plus
Lenovo chystá Moto G5 Plus. Výbavou se zařadí do střední třídy

Lenovo má v blízké budoucnosti vyrábět už jen smartphony se značkou Moto. Dalším takovým modelem má být smartphone G5 Plus.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.