Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurenti zařadili vyšší rychlost a Apple by měl vymyslet nové hodinky

  0:09aktualizováno  0:09
V prvním čtvrtletí letošního roku výrobci prodali přes 4 miliony chytrých hodinek. Podle očekávání drží většinu trhu Apple se svými Watch. Jeho náskok ale poklesl, vyplývá z analýzy Strategy Analytics.

Apple Watch jsou nejúspěšnějšími hodinkami svého druhu. | foto: apple.com

Ve srovnáním s prvním kvartálem loňského roku představuje výsledek uplynulého čtvrtletí výrazný 223procentní růst. Zatímco loni výrobci v uvažovaném období prodali 1,3 milionu chytrých hodinek, letos to bylo už 4,2 milionu kusů.

Loni totiž ještě nebyly na trhu Apple Watch, které sice výrobce formálně představil spolu s iPhony 6 v září 2014, ovšem prodej byl zahájen až v půli dubna následujícího roku.

Neil Mawston ve svém rozboru trhu s chytrými hodinkami předpokládá, že Apple z celkového podílu uzmul mírně většinový 52procentní podíl. To je značně méně, než hlásily vůbec první odhady odbytu několik měsíců po startu prodeje této dosud nejpopulárnější časomíry svého druhu (více zde).

Proti závěru loňského roku není oslabení tolik výrazné, tehdy si dle Strategy Analytics přivlastnily Apple Watch 63 procent segmentu. Podle ředitele agentury Cliffa Raskinda hlavní poptávka po prvních Apple Watch skončila a uživatelé očekávají jejich druhou generaci.

Jejich úspěch bude podle něj záviset na množství inovací, které přinesou. Hovoří především o vestavěném telefonním modulu, který by eliminoval závislost internetového připojení na iPhonu, a také o lepší výdrží baterie. Připomíná, že oba tyto parametry jsou v segmentu chytrých hodinek nedostatkové. Dobře informovaný analytik Ming-Chi Kuo předpokládá, že letošní nástupce Watch přinesou lepší hardware a stejný design (více zde).

Prodeje chytrých hodinek v Q1/2016 a meziroční srovnání (zdroj: Strategy Analytics)

Druhé místo patří Samsungu, některé hodinky z jejich poměrně široké kolekce si zakoupilo přibližně 600 tisíc zájemců, což stačilo na podíl 14 procent. Zatímco Apple mezikvartálně neoslabil nijak výrazně, pro Samsung byl závěr roku oproti prvnímu letošnímu kvartálu mnohem úspěšnější.

Ostatní výrobci, kam spadá například Sony, Pebble nebo Motorola, udali dle zprávy 1,4 milionu kusů hodinek, což představuje přesně třetinový podíl z celku.





Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S8 je nejlepší smartphone, který vám bude lézt na nervy

Nový Samsung Galaxy S8 je úžasný smartphone. Skvělý, na první pohled téměř dokonalý. Má styl, obrovský výkon i spoustu praktických funkcí. Ale neznamená to, že...  celý článek

Xiaomi Mi Mix
Podoba smartphonů se mění. Blíží se záplava bezrámečkových modelů

Loňská věštba se pomalu ale jistě naplňuje. Odstraňování rámečků okolo displeje telefonu chytají další výrobci, zejména z Číny. Na trh brzy přijde hned několik...  celý článek

Funkce rozpoznávání obličeje na novém Samsungu Galaxy S8.
Samsung S8 se teoreticky dá ošálit fotografií. Ale nám se to nepovedlo

Nový Samsung Galaxy S8 má tři způsoby zabezpečení. Ovšem zabezpečení pomocí rozpoznávání obličeje nemusí být bezpečné. Upozornil na to výrobce a ještě před...  celý článek

Připravovaný model Maze Alpha
Fungují pár měsíců a už mají dvojitý fotoaparát a displej bez rámečků

První model značky Maze se začal prodávat teprve minulý měsíc a je to smartphone nižší střední třídy. Vedle toho však firma kutí něco o poznání zajímavějšího -...  celý článek

Huawei P10 a P10 Plus používají různě rychlé paměťové moduly
Jako kupovat zajíce v pytli. U Huaweie P10 můžete dostat pomalé paměti

Huawei P10 i větší model s přídomkem Plus jsou bezpochyby povedené smartphony. Na výrobce však v minulých dnech prasklo, že u obou modelů používá různé typy...  celý článek

Maserati Ghibli S Q4
Maserati Ghibli S Q4

r.v. 2015, naj. 28 000 km, benzín
2 117 500 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.