Počty stažení aplikací za jeden den

Počty stažení aplikací za jeden den | foto: research2guidance, Mobil.iDNES.cz

Aplikace z Ovi Store jsou o 160 % stahovanější než z App Store

  • 16
Stará poučka říká, že větší neznamená vždy lepší. Alespoň toto platí pro stahování aplikací z nejrůznějších marketů. a podle jisté německé firmy jasně vede Ovi Store. Samozřejmě jako vždy existuje druhá strana mince a na statistická čísla se dá dívat z různých úhlů.

Německá firma research2guidance, zabývající se výzkumem trhu, přinesla nedávno statistiky, ve kterých uvádí, že aplikace z Ovi Store jsou o 160 % (počítáno za jeden den) stahovanější než ty z AppStore.

Podobná situace je i u Android Marketu, kde je tato hodnota dokonce 165 %. Lepší procentuální podíl na jednu staženou aplikaci mají všichni menší hráči jako Windows Phone Market nebo BlackBerry App World. Aplikace na WP jsou o 80 % stahovanější a ty z portálu společnosti BlackBerry o 43 %.

Celý výčet těchto čísel má však jeden podstatný háček. Vše se vztahuje ke zmiňované jedné "průměrné aplikaci", která má samozřejmě vyšší počty stažení na těch méně populárních platformách, kde není takové množství konkurenčních aplikací.

A co je podstatnější, uživatelé snadněji vyhledají konkrétní program a nemusí se v takové míře probírat smetím, které se na App Store nebo Android Marketu nachází. Samozřejmě, že i toto nepotřebné smetí se počítá do statistiky, ale šance pro "skutečné" aplikace jsou mnohem větší.

Navíc minimálně pro Symbian platí, že má prozatím stále největší potenciál k přilákání nových zákazníků a počty stažení by se mohly v přepočtu na jednu aplikaci ještě zvýšit. Na App Store se v současné době nachází víc než 400 tisíc aplikací oproti zhruba desetinovému počtu na Ovi Store.

Tyto informace jsou podstatné především pro vývojáře, kteří se nemusí cpát na již přeplněný Android Market a App Store. Tam sice existuje daleko větší počet uživatelů, ale naopak na menším trhu mají daleko větší šanci, že svoji aplikaci prodají.

Všechno špatně je naopak u LG World! a Samsung Apps. Tedy dvou portálech, které jsou předinstalované na telefonech a dalších platformách těchto dvou výrobců. Ačkoliv například na LG World! se nachází pouze tři tisíce aplikací a jejich nalezení by tak mělo být daleko snadnější pro uživatele, průměrné počty stažení jsou někde jinde. Přesněji řečeno o 64 % procent za referenčním App Store. O něco lepší je situace u Samsung Apps: zaostává pouze o 20 %. Nutno však podotknout, že zhruba 90 % z 13 tisíc aplikací je určeno pro operační systém Bada.

Ať už je pro vývojáře vhodnější umístit aplikace kamkoliv, hodí se na závěr podívat na zisky z prodeje pro jednotlivé platformy. Za rok 2010 Apple prodal aplikace za 1 782 milionů dolarů s tím, že na jeho App Store bylo pouze 28 % aplikací zdarma.

Daleko štědřejší ke svým uživatelům jsou vývojáři na Android Marketu s 57 % programů šířených zadarmo. Za to však platí tím, že zisky z prodejů (okolo 200 milionů) jsou o něco menší než ty u BlackBerry (26 % aplikací zdarma), ačkoliv počet uživatelů Androidu je daleko větší. Podobná čísla platí i pro Ovi Store (26 % aplikací zdarma) a platformu Symbian.

Otázka do diskuze: Pokud byste si mohli vybrat, dali byste raději přednost marketu s větším počtem různorodějších aplikací, kde by se obtížněji vyhledávalo, nebo raději menšímu trhu s malou konkurencí, kde naleznete rychleji aplikaci, která alespoň částečně odpovídá vašim požadavkům?