Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte se vlákat do policejních pastí. Aplikace ukáže radary a kamery

  9:00aktualizováno  9:00
Známý producent navigací do mobilů připravil zajímavou aplikaci Speedometer by Sygic. Aplikace obsahuje databázi více než 50 tisíc stacionárních radarů po celém světě. Další pak mohou přidávat uživatelé. Dobrý nápad ovšem kazí několik chyb.

Stacionárními radary, nebo dnes častěji kamerovými úsekovými měřiči rychlosti, je Česko prošpikované a v zahraničí to není jiné. Databáze těchto zařízení tak může řidiči ušetřit hodně peněz na pokutách. Ano, primárně by měl řidič jezdit podle předpisů, ale na druhou stranu nejrůznější umělá omezení rychlosti (například v Praze kvůli hluku) s kamerovými pastmi mnohé překvapí následnou složenkou.

Prohlédněte si, jak vypadá prostředí aplikace

Databázi fixních radarů a úsekových měřičů má většina moderních antiradarů. Jenže ty nejsou levné a pro někoho jsou již tato zařízení takzvaně "přes čáru". Navíc jsou v některých zemích ilegální. Databáze obsahují i mnohé navigace pro smartphony (včetně bezplatných), což je i případ slovenského Sygiku. Ten mapami pokrývá celý svět, a tak má i celosvětovou databázi radarů.

Jenže navigace od Sygiku je placená. Celý svět stojí asi 1 700 korun, navigaci pro Evropu nebo její části pořídíte zhruba za polovinu. Nová aplikace Speedometer by Sygic je však zcela zdarma, a to pro Android, iOS i Windows Phone. Výrobce slibuje databázi více jak 50 tisíc radarů po celém světě.

Zdarma a bez datového připojení

My jsme aplikaci vyzkoušeli v Praze na některých z mnoha stacionárních kamerových měřících systémů.

Speedometer by Sygic

Plusy:

Aplikace je zdarma.

V databázi jsou radary po celém světě.

Nevyžaduje datové připojení.

Zobrazení aktuální rychlosti je poměrně přesné.

Body v databázi ukáže vcelku přesně.

Mínusy:

Nepozná směr jízdy, ruší pak falešnými poplachy.

Nepozná konec měřeného úseku.

Nezná meziúseky.

Nastavení rychlostního limitu je manuální.

Databáze má mezery.

Do aktualizace je databáze anonymní.

Aplikace má jednoduchou grafiku a téměř triviální ovládání. V principu ji jen spustíte a musíte aktivovat GPS. Navigace hned začne hlásit nejbližší radar, kamerový systém, hlídání průjezdu křižovatky na červenou, mobilní radar a další upozornění.

Aplikace ukazuje aktuální rychlost a vzdálenost k měřícímu zařízení. Při přiblížení pak změní grafiku a na radar upozorní opravdu výrazně. Ukazuje i adresu radaru. V menu pak lze projíždět celou databázi a lze si i nastavit upozornění na překročení rychlosti.

Základní funkce jsou v pořádku

V praxi vcelku sedí zobrazení aktuální rychlosti a ve většině případů aplikace zobrazila místa s měřením rychlosti, a to docela přesně. Aplikace nepotřebuje při provozu datové připojení, což je především v zahraničí rozhodně plus.

Jenže spíš než pochvaly musíme zmínit nedostatky. Zvláštní je například odměřování vzdálenosti po projetí měřeným místem. Je to zbytečné a při letmém pohledu matoucí. Navíc aplikace zná jen začátky úseků a nikoliv jejich konce. Takže kdo systém úsekového měření nezná, tak zpomalí jen na vjezdu do úseku. Podrobnosti o konkrétním úseku v databázi nejsou. 

Falešné poplachy

Speedometer by Sygic nepočítá ani s takzvaným průběžným sledováním rychlosti, kdy je kamerami zaznamenávána rychlost i mezi úseky (například na pražské Jižní spojce). V databázi jsou prostě jen začátky jednotlivých úseků. Asi největším problémem je však to, že aplikace nerozpozná, jakým směrem jedete. Takže upozorňuje i na měření rychlosti v protisměru. Prostě jen podle GPS souřadnic upozorní na nejbližší výskyt radaru.

Verze pro iPhone má funkci navíc

Ve verzi aplikace pro operační systém iOS je navíc funkce záznamu ujeté trasy. Zobrazuje informace o ujeté vzdálenosti, času, maximální rychlosti.

V případě verze pro iPhone má aplikace jednu funkci navíc. Umí analyzovat...

V případě verze pro iPhone má aplikace jednu funkci navíc. Umí analyzovat jednotlivé jízdy.

V Praze tak uvidíte na displeji alarm téměř pořád a tím, že aplikace odměřuje k místu měření a pak od něj, tak je celé sledování dost nepraktické. Spíš vás aplikace donutí jezdit neustále pomalu.

Databáze ani nezná, jaká rychlost je v daném úseku povolena. Navíc při nastavení upozornění na překročení rychlosti, si v menu lze fixně nastavit jen jeden údaj. Ve větších městech, kde je více rychlostních limitů, je to tak téměř k ničemu. Po překročení fixně zadané rychlosti pak grafika změní barvu displeje z modré na červenou.

Pomocí tlačítek ve spodní části displeje můžete radar v databázi potvrdit nebo nahlásit, že není uveden správně. Jenže většina radarů správně uvedena je, akorát vám ho aplikace bude hlásit i v protisměru. Další radary pak mohou hlásit přímo uživatelé.

Orientačně funguje

Celkově platí, že Spedometer by Sygic poslouží jako slušná orientační pomůcka, ale plně funkční nástroj na odhalení měřených úseků to rozhodně není. Pro hrubou informaci ano, ale spoléhat se na ni by nemuselo dopadnout dobře. Spíš vás díky falešným poplachům přiměje jezdit opravdu opatrně a pomalu.

Autor:






Nejčtenější

Pokud se ústřední tlačítko na iPhonu 7 rozbije, lze využít virtuální.
Rozbité ústřední tlačítko iPhone 7 neumrtví. Zastoupí ho virtuální

Nejnovější generace iPhonu přinesla mimo jiných inovací také nové ústřední tlačítko pod displejem. I tak Apple pamatoval na možnost poškození, i poté je totiž...  celý článek

Ústavní soud v Brně zamítl stížnost T-Mobilu na rozhodnutí soudu nižší instance
T-Mobile udělil vyšší sankci, než mohl. Soudy ho vyvedly z omylu

Ústavní soud v Brně zamítl ústavní stížnost společnosti T-Mobile podanou proti červnovému rozhodnutí okresního soudu, v němž zamítl žalobu operátora na ČTÚ....  celý článek

Ilustrační snímek
Červnový konec roamingu v EU je nejistý. Rozhodne rychlost vyjednávání

Členské státy Evropské unie dospěly v pátek 2. prosince k dohodě o maximální výši poplatků, které si budou mobilní operátoři vzájemně účtovat od června 2017....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.