Systém Android od Googlu v říši tabletů meziročně posílil a svůj lehce nadpoloviční podíl značně zvýšil, a tak si ve druhém čtvrtletí ukrojil téměř přesně dvoutřetinový tržní podíl. V absolutních číslech se prodalo celkem 34,6 milionů tabletů s Androidem. Loni to ve stejném období přitom byla zhruba polovina (18,5 mil. kusů).
Naproti tomu se podíl iOS markantně snížil z loňských 47 procent na necelých 28,5 procenta a zatímco v loňském druhém kvartálu Apple prodal 17 milionů iPadů, letos to ve stejném čtvrtletí bylo 14,6 milionů kusů.
Systém | Q2/12 | Q2/13 |
---|---|---|
iOS | 17,0 | 14,6 |
Android | 18,5 | 34,6 |
Windows | 0,2 | 2,3 |
Blackberry | 0,0 | 0,1 |
ostatní | 0,3 | 0,0 |
Celkem | 36,1 | 51,7 |
Windows v tabletech naopak meziročně skokově posílily. Loni totiž Strategy Analytics systému přisuzoval instalaci ve 200 tisících tabletů, za letošní druhý kvartál se podle analytiků prodalo 2,3 milionu tabletů se systémem od Microsoftu. To znamená tržní podíl 4,5 procenta. Zdá se tedy, že Windows 8/RT v tabletu zatím uživatele moc nevábí a většinou sáhnou po konkurenci.
Analytici však u tabletů s Windows RT vidí díky snížení cen o 150 dolarů (asi tři tisíce korun)potenciál svůj podíl ve třetím čtvrtletí posílit. Zároveň stále spatřují velký problém s užší nabídkou aplikací v porovnání s Androidem a iOS.
Systém | Q2/12 | Q2/13 |
---|---|---|
iOS | 47,2 % | 28,3 % |
Android | 51,4 % | 67,0 % |
Windows | 0,5 % | 4,5 % |
Blackberry | 0,9 % | 0,2 % |
ostatní | 0,0 % | 0,0 % |
Celkem | 100,0 % | 100,0 % |
Na čtvrté pozici stanula společnost BlackBerry, která jako jediná vyrábí tablet se stejnojmenným operačním systémem. Dosud z dílen značky vzešel pouze sedmipalcový PlayBook, kterého se v uplynulém čtvrtletí prodalo na 100 tisíc kusů. Celkový tržní se propadl z necelého procenta na pouhé dvě desetiny. Společnost dosud neavizovala, že by se chystala nabídku tabletů v blízké době rozšiřovat.