Londýnská společnost se ve své nejnovější studii zaměřila na podíl jednotlivých operačních systémů v Evropě na základě počtu prodaných smartphonů. Údaje o prodejích za poslední rok shromáždila v pětici vybraných evropských státech (Velká Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko). V meziročním srovnání je pak znatelné především výrazné posílení Androidu od Googlu.
Ten si svou pozici utužil především díky skomírajícímu Symbianu od Nokie, kterému například ve Velké Británii náleží jen 1,5 procenta trhu. Nejvýraznější podíl má Android na španělském trhu, kde má téměř 87% podíl. Na většině sledovaných trzích je patrný pokles prodejů zařízení s operačním systémem iOS, což lze připisovat především velkému očekávání iPhonu 5, který Apple představil 12. září.
"Android nadále dominuje evropskému trhu. Před uvedením šesté generace iPhonu si vůči iOS vytvořil značný náskok. Ve srovnání s minulým rokem se jeho celkový podíl na trhu zvýšil o 20,2 procenta. Překvapením je Windows Phone, který i navzdory ohlášení nových produktů s Windows 8 svou pozici posílil," informoval analytik Dominic Sunnebo ze společnosti Kantar Worldpanel ComTech.
Podobný vývoj jako v Evropě lze sledovat také v dalších zemích, které do svého průzkumu britská společnost zahrnula. Například na brazilském trhu, na němž Symbian zaznamenal padesátiprocentní propad, si Android polepšil oproti loňskému roku o téměř 33 %. Trhy na americkém kontinentu zaznamenaly i přes očekávané uvedení šesté generace iPhonu mírné posílení pozice iOS.
Studie poukázala také na stále populárnější zařízení s displeji větších úhlopříček. Dominic Sunnebo informoval, že jen za tři měsíce mělo 29 % zařízení s Androidem, která se prodala v osmi do studie zahrnutých zemích, velikost obrazovky více jak 4,5 palce. "Je zajímavé, jaký dopad má velikost obrazovky na to, jak spotřebitelé své smartphony využívají. Zejména když již není téměř definovaná hranice mezi nimi a tablety. Spotřebitelé, kteří vlastní smartphony s větším displejem, se více zabývají jejich funkcemi. Například jen 19 % uživatelů s telefony s méně než třípalcovým displejem si ve srovnání s 65 % majiteli zařízení s pětipalcovým displejem stáhne a sleduje videa," řekl Sunnebo.
Podle jeho vyjádření hraje velikost displejů také klíčovou roli k udržení zákazníka. Čím více se uživatelé zabývají funkcemi, tím pravděpodobnější je, že i v případě upgradu zůstanou vůči danému operačnímu systému loajální.