Analýza makroprostředí

Analýza se zaměřuje na potenciálního kupce Pilota a podporu prodeje v ostravském regionu.
Na ostravský region vždy bylo pohlíženo především jako na průmyslovou oblast. V současné době však tento region není zdaleka tzv. "uhelným regionem", ale již se o něj zajímají renomované banky, pojišťovny a další finanční instituce, dodavatelé výpočetní techniky z Prahy i zahraničí a jiní strategičtí investoři.

Významnými regionálními institucemi jsou Union banka, Nová Huť, Vítkovice, OKD, telekomunikační divize SIEMENS a další.

Analýza konkurence Pilota na trhu je poměrně jednoznačná. Vzhledem k tomu, že se jedná o novinku, resp. technickou inovaci představující nový standard pro skupinu výrobků je zřejmé, že přímého konkurenta zatím nemá. Je si však třeba uvědomit, že lidé si bez vysvětlení a reklamy neuvědomí, že Pilot není pouze organizér nebo diář, kterými je trh doslova zaplaven. Pokud nebude kladen důraz na tuto skutečnost (a neprojeví se to v povědomí lidí - budoucích uživatelů Pilota) je patrné, že by Pilot mohl být mylně přirovnáván k diáři nebo organizéru a pak by již jeho pozice na trhu nebyla tak jednoznačná.

Potenciálního kupce Pilota si lze definovat vzhledem k dříve zmíněným charakteristikám Pilota následovně:

  • věk: 20 až 40 let,
  • zaměstnání: úředník, vedoucí pracovník, resp. manager
  • příjem: 13 tis. Kč a více,
  • vzdělání: střední a vysokoškolské,
  • rodina: na koupi nemá podstatný vliv.


Co se týká podpory prodeje, je možné zmínit možnost využití tisku. V regionu vychází časopisy jako CHIP, PC WORLD, Computer World (ty se týkají VT) nebo Ekonom. Z novin jsou mezi prodejci VT nejčtenějším periodikem Hospodářské noviny.

Jaký přístup k Pilotu mají jednotliví prodejci ukáže až provedený výzkum. Výzkum bude prováděn formou dotazníků, který bude předložen k vyplnění kompetentním pracovníkům jednotlivých firem (ti jsou tedy vzorkem) zabývajících se prodejem výpočetní a telekomunikační techniky na území Ostravy.

Lze tedy konstatovat, že k závěrům budou použity údaje primární (z dotazníků), stavové (výzkum bude proveden jednorázově) a v dotazníku budou jak otázky kvantitativní, tak kvalitativní.

Co se týče metody sběru, budou kompetentním pracovníkům nabídnuty základní údaje s upozorněním na získání dalších informací na WWW stránkách vč. průvodního dopisu. Sběr dat tedy bude kombinací písemné a ústní formy, resp. někteří respondenti budou dotazováni telefonicky.



[První strana][Zpět][Další]


Spolupracoval Petr Musil