Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alibaba vstupuje do Meizu. Dočkáme se integrovaného obchodu?

  14:04aktualizováno  14:04
Jeden z největších internetových obchodníků Alibaba kupuje menšinový podíl ve výrobci mobilů Meizu. Tato značka prodává oficiálně i v Česku a naopak Alibabu využívají i čeští prodejci.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Čínský internetový prodejce Alibaba koupí za 590 milionů dolarů nespecifikovaný menšinový podíl v malém domácím výrobci chytrých telefonů Meizu. Obě firmy to uvedly v pondělním sdělení. Gigant světového internetového prodeje si tím chce otestovat možnosti expanze svého vlastního operačního systému pro mobilní telefony na silně konkurenčním čínském trhu, napsala agentura Reuters.

Meizu má na čínském trhu smarthponů podle odhadů analytiků jen necelá dvě procenta a je daleko za dalšími domácími značkami Xioaomi, Huawei nebo Lenovo, které spolu s jihokorejským Samsungem a americkým Applem mají na domácím trhu kolem 60 procent.

Meizu v rámci spolupráce s internetovým prodejcem získá přístup k jeho prodejním kanálům a dalším zdrojům a za to vybaví své přístroje operačním systémem Alibaby, sdělily obě společnosti. Dříve měla Alibaba problémy umístit svůj systém (varianta Androidu) třeba na telefony Acer, Google to zakázal (více zde). Nyní se ale již přístroje s OS Aliyun v Číně prodávají a patří mezi velmi levné telefony.

Lákavá cena i výbava s velkými ambicemi. Recenze Meizu MX3

Meizu MX3

Meizu MX3

Pro Alibabu pak může být podobná investice i příležitostí zakomponovat svůj obchod do softwarové nabídky telefonu. Tím, že obě firmy působí celosvětově, tak to může být nový zajímavý trend, samotný systém Alibaby je zajímavý jen pro čínský trh.

Podle analytiků je investice Alibaby do takového nejistého experimentu příliš nákladná. „Dalo by se říct, že utratí 590 milionů USD za trochu experimentování a uvidí, jak to dopadne - to je dost drahý experiment, že?“ řekl analytik Michael Clendenin z firmy RedTech Advisors.

Meizu v předešlých letech prodávala kolem několika set tisíc přístrojů ročně, v posledním čtvrtletí loňského roku ale zvýšila odbyt ke dvěma milionům kusů. Nyní se ale bude zřejmě muset vyrovnávat s poklesem domácího prodeje. Na největším světovém trhu smartphonů se už loni prodej těchto přístrojů snížil na 389 milionů ze 423 milionů kusů v roce 2013, uvádějí údaje čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií.

Autoři: ,




Nejčtenější

Neznámý smartphone s Windows
Plná Windows na mobilech. Proto Microsoft odstřelil vlastní smartphony?

Firmy Microsoft a Qualcomm přišly s opravdu velkým oznámením. Plná Windows 10 půjdou spustit na zařízeních s mobilními čipy Snapdragon. Ve světle tohoto...  celý článek

Chyba fotoaparátu nového Pixelu od Googlu
Google tvrdí, že Pixel má nejlepší foťák, přitom ale nefunguje správně

Smartphony Pixel jsou ambiciózní vstupenkou Googlu na trh se smartphony. Avšak ani jim se nevyhnuly chyby.  celý článek

Mobil roku 2016
Vyhraje Mobil roku iPhone 7? Nebo obhájí vítězství Samsung? Hlasujte

19. ročník ankety Mobil roku je v plném proudu. Vyberte nejlepší letošní smartphone a vyhrajte jednu z atraktivních cen. Tradičně můžete hlasovat pro tři...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.