Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alibaba vstupuje do Meizu. Dočkáme se integrovaného obchodu?

  14:04aktualizováno  14:04
Jeden z největších internetových obchodníků Alibaba kupuje menšinový podíl ve výrobci mobilů Meizu. Tato značka prodává oficiálně i v Česku a naopak Alibabu využívají i čeští prodejci.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Čínský internetový prodejce Alibaba koupí za 590 milionů dolarů nespecifikovaný menšinový podíl v malém domácím výrobci chytrých telefonů Meizu. Obě firmy to uvedly v pondělním sdělení. Gigant světového internetového prodeje si tím chce otestovat možnosti expanze svého vlastního operačního systému pro mobilní telefony na silně konkurenčním čínském trhu, napsala agentura Reuters.

Meizu má na čínském trhu smarthponů podle odhadů analytiků jen necelá dvě procenta a je daleko za dalšími domácími značkami Xioaomi, Huawei nebo Lenovo, které spolu s jihokorejským Samsungem a americkým Applem mají na domácím trhu kolem 60 procent.

Meizu v rámci spolupráce s internetovým prodejcem získá přístup k jeho prodejním kanálům a dalším zdrojům a za to vybaví své přístroje operačním systémem Alibaby, sdělily obě společnosti. Dříve měla Alibaba problémy umístit svůj systém (varianta Androidu) třeba na telefony Acer, Google to zakázal (více zde). Nyní se ale již přístroje s OS Aliyun v Číně prodávají a patří mezi velmi levné telefony.

Lákavá cena i výbava s velkými ambicemi. Recenze Meizu MX3

Meizu MX3

Meizu MX3

Pro Alibabu pak může být podobná investice i příležitostí zakomponovat svůj obchod do softwarové nabídky telefonu. Tím, že obě firmy působí celosvětově, tak to může být nový zajímavý trend, samotný systém Alibaby je zajímavý jen pro čínský trh.

Podle analytiků je investice Alibaby do takového nejistého experimentu příliš nákladná. „Dalo by se říct, že utratí 590 milionů USD za trochu experimentování a uvidí, jak to dopadne - to je dost drahý experiment, že?“ řekl analytik Michael Clendenin z firmy RedTech Advisors.

Meizu v předešlých letech prodávala kolem několika set tisíc přístrojů ročně, v posledním čtvrtletí loňského roku ale zvýšila odbyt ke dvěma milionům kusů. Nyní se ale bude zřejmě muset vyrovnávat s poklesem domácího prodeje. Na největším světovém trhu smartphonů se už loni prodej těchto přístrojů snížil na 389 milionů ze 423 milionů kusů v roce 2013, uvádějí údaje čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií.

Autoři: ,




Nejčtenější

Funkce rozpoznávání obličeje na novém Samsungu Galaxy S8.
Samsung S8 se teoreticky dá ošálit fotografií. Ale nám se to nepovedlo

Nový Samsung Galaxy S8 má tři způsoby zabezpečení. Ovšem zabezpečení pomocí rozpoznávání obličeje nemusí být bezpečné. Upozornil na to výrobce a ještě před...  celý článek

HTC One X10
HTC představilo ideální smartphone. U nás se s ním ale asi nesetkáme

Strategie HTC je podivná. Nedávno představený model U Ultra má cenovku jako konkurenční top modely, přitom vlastní vrcholný model představí HTC teprve až v...  celý článek

Samsung Galaxy S II a Samsung Galaxy S8
Tento Samsung považujeme za nejpovedenější. Kdysi změnil trh

Samsung začíná prodávat nejnovější topmodel S8. V redakci jsme si sehnali všechny jeho předchůdce a ten nejzajímavější z nich je Samsung S II. I po šesti...  celý článek

Xiaomi Mi Mix
Podoba smartphonů se mění. Blíží se záplava bezrámečkových modelů

Loňská věštba se pomalu ale jistě naplňuje. Odstraňování rámečků okolo displeje telefonu chytají další výrobci, zejména z Číny. Na trh brzy přijde hned několik...  celý článek

Chytrý telefon který najdete v hotelovém pokoji
Bezplatné hovory i data po celém světě. Smartphone dostanete v hotelu

Pro mnohé mobilní uživatele jsou roamingové poplatky strašákem, hosté vybraných hotelů se jimi ovšem nemusí zaobírat. Součástí pobytu je totiž i smartphone s...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.