Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alibaba vstupuje do Meizu. Dočkáme se integrovaného obchodu?

  14:04aktualizováno  14:04
Jeden z největších internetových obchodníků Alibaba kupuje menšinový podíl ve výrobci mobilů Meizu. Tato značka prodává oficiálně i v Česku a naopak Alibabu využívají i čeští prodejci.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Čínský internetový prodejce Alibaba koupí za 590 milionů dolarů nespecifikovaný menšinový podíl v malém domácím výrobci chytrých telefonů Meizu. Obě firmy to uvedly v pondělním sdělení. Gigant světového internetového prodeje si tím chce otestovat možnosti expanze svého vlastního operačního systému pro mobilní telefony na silně konkurenčním čínském trhu, napsala agentura Reuters.

Meizu má na čínském trhu smarthponů podle odhadů analytiků jen necelá dvě procenta a je daleko za dalšími domácími značkami Xioaomi, Huawei nebo Lenovo, které spolu s jihokorejským Samsungem a americkým Applem mají na domácím trhu kolem 60 procent.

Meizu v rámci spolupráce s internetovým prodejcem získá přístup k jeho prodejním kanálům a dalším zdrojům a za to vybaví své přístroje operačním systémem Alibaby, sdělily obě společnosti. Dříve měla Alibaba problémy umístit svůj systém (varianta Androidu) třeba na telefony Acer, Google to zakázal (více zde). Nyní se ale již přístroje s OS Aliyun v Číně prodávají a patří mezi velmi levné telefony.

Lákavá cena i výbava s velkými ambicemi. Recenze Meizu MX3

Meizu MX3

Meizu MX3

Pro Alibabu pak může být podobná investice i příležitostí zakomponovat svůj obchod do softwarové nabídky telefonu. Tím, že obě firmy působí celosvětově, tak to může být nový zajímavý trend, samotný systém Alibaby je zajímavý jen pro čínský trh.

Podle analytiků je investice Alibaby do takového nejistého experimentu příliš nákladná. „Dalo by se říct, že utratí 590 milionů USD za trochu experimentování a uvidí, jak to dopadne - to je dost drahý experiment, že?“ řekl analytik Michael Clendenin z firmy RedTech Advisors.

Meizu v předešlých letech prodávala kolem několika set tisíc přístrojů ročně, v posledním čtvrtletí loňského roku ale zvýšila odbyt ke dvěma milionům kusů. Nyní se ale bude zřejmě muset vyrovnávat s poklesem domácího prodeje. Na největším světovém trhu smartphonů se už loni prodej těchto přístrojů snížil na 389 milionů ze 423 milionů kusů v roce 2013, uvádějí údaje čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií.

Autoři: ,




Nejčtenější

Stávající antény UMTS (paraboly jsou MW pojítka)
Operátoři mohou díky výměně frekvencí zrychlit mobilní internet

Společnosti O2, T-Mobile a Vodafone si na základě podmínek loňské aukce kmitočtů pro LTE vyměnili kmitočty v pásmu 1 800 MHz. Nyní tak budou moci díky větším...  celý článek

LG G6
Test LG G6: korejský otloukánek se vrací do extratřídy

Společnosti LG se v poslední době nedaří. I přes velké ambice nedokáže globálně zaútočit na nejvyšší pozice. Po povedeném modelu G4 to loni zkusila s...  celý článek

Lenovo Moto G5 a Lenovo Moto G5 Plus
Pátá generace střední třídy Moto se povedla. Prohlédněte si ji

Série Moto G od Lenova se letos dočkala už páté generace. Modely Moto G5 a Moto G5 Plus mají zajímavou nejen výbavu, ale i ceny.  celý článek

Samsung Galaxy S III
Samsung kvůli prošlé doméně vystavil miliony smartphonů nebezpečí

Uživatelé starších samsungů mají štěstí, že si internetové domény ssuggest.com, které vypršela platnost, všiml bezpečnostní analytik dřív než hackeři. Ti by...  celý článek

BlackBerry KEYone s mechanickou klávesnicí je jediným přístrojem svého druhu
BlackBerry má problém. Displej KEYone se lehce oddělí od těla přístroje

BlackBerry KEYone sklízí v zahraničních testech slova chvály, mluví se o něm jako o vydařeném smartphonu a jasné volbě pro příznivce rychlého psaní. Známý...  celý článek

Další z rubriky

Prototyp čtečky otisků prstů v displeji u modelu výrobce Vivo
Ani Apple, ani Samsung. Revoluční displej má jako první čínská značka

Proslýchalo se, že to bude Samsung nebo Apple, kdo vyrobí jako první displej, který bude schopný číst otisky prstů. O prvenství se ovšem nově uchází čínský...  celý článek

Trump, Putin a Kim Čong tancují v reklamě na obchod s mobily
Trump, Putin a Kim Čong-un tancují v reklamě na obchod s mobily

Neobvyklé složení známých tváří si do své nejnovější reklamy vybral řetězec prodejen mobilů Wilson v Hongkongu. Jako tři velcí přátelé zde totiž tančí Donald...  celý článek

Apokalypsa bez mobilních aplikací
Apple ukazuje zhroucení světa. Způsobí ho konec mobilních aplikací

Během konference Applu WWDC 2017 mohli účastníci zhlédnout i krátké humorné video, ve kterém firma ukazuje, jak by se zhroutil svět, kdybychom přišli o všechny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.