Aktuální přehled volání funguje i u Eurotelu. Ale tajně!

  • 58
Oskarova služba nazvaná "Chytrý přehled" rozpoutala na českém internetu vášnivé diskuze kvůli změně čerpání volných minut převedených z minulého zúčtovacího období. Podobnou službu provozuje i náš nejstarší operátor. Před běžnými tarifními zákazníci ji ale tají.

Čtenáři nás v sikuzích upozornili na velmi podobnou službu jako je Oskarův Chytrý přehled. Tentokrát ale u Eurotelu. Služba opravdu existuje, není však určena pro zákazníky s běžným tarifem. Cílovou skupinou jsou pro ni velcí firemní zákazníci a navíc je pouze orientační. Alespoň tak zní oficiální vyjádření operátora.

Ať tak nebo tak, každopádně funguje. Vyzkoušet si ji můžete zasláním SMS ve tvaru "UCET" na číslo 999211. Tím si objednáte výpis provolaných volných minut a odeslaných textovek. Do několika vteřin by měla dojít textovka s obsahem: "Vazeny zakazniku, v aktualnim uctovacim obdobi jste doposud provolal XX minut a poslal XX SMS. Udaj je pouze orientacni." Zobrazený počet volných minut a zaslaných SMS je pouze orientační, což ale tvrdí i Oskar ve svém Chytrém přehledu.

Něco za něco

Nelze pochybovat o tom, že Oskar se svým Chytrým přehledem udělal krok vstříc zákazníkovi.S uvedením nové služby se ale také změnil systém čerpaní převedených volných minut z minulého zúčtovacího období, což bylo pro mnoho stávajících zákazníků nemilým překvapením.

Právě proto se ihned po uvedení služby plnily diskuze pádnými, ale i ryze emotivními příspěvky. Otázkou ale zůstává, zda se skutečně jedná o takové znevýhodnění, kvůli kterému by mělo smysl od operátora odcházet. Na následujícím obrázku si můžete prohlédnout, jakým systémem se zbývající volné minuty převádí.

Zatímco dosud platilo, že nevyužité minuty z období minulého jste začali provolávat před standardními volnými minutami, dnes je tomu právě naopak. Navíc Oskar znemožnil kumulovaní nevyužitých volných minut přes dvě platební období – neprovoláte-li tak převedené minuty z období minulého, do měsíce dalšího se již nepřevedou.

Mnozí tento fakt považují doslova za podraz a okrádání ze strany operátora, Oskar ale rozumně argumentuje nevhodnou volbou tarifu a slibuje si od této změny velkou migraci zákazníků v tarifních plánech tak, aby došlo k co největší optimalizaci využívání jejich služeb.

Pokud tedy máte zvolen takový tarif, který přesně vyhovuje vašim potřebám, dotkne se vás nové opatření skutečně jen v krajních případech, jejichž příkladem může být třeba dovolená v zahraničí. Oskar o změně informoval v tiskové zprávě a na svých webových stránkách. "Stejně jako i v případě jiných novinek byli informováni také všichni Oskarovi obchodníci a telefonické centrum služeb," řekl Petr Šindler z Oskaru.

Oskar není nejhorší

Zatímco zákazníci budoucího Vodafonu se bouří, uživatelé sítě T-Mobile jsou na danou situaci více než zvyklí. Růžový operátor převod nevyužitých volných minut vůbec nepodporuje, což mu zajišťuje již od počátku zodpovědnou volbu tarifních plánů ze stran jeho zákazníků. Samozřejmě se nejedná o výhodu, z chování konkurenčního operátora lze ale vyčíst, že i bez převodu nevyužitých volných minut si ho jeho zákazníci váží a zůstávají mu loajální – to ostatně nedávno dokázal prvenstvím v počtu zákazníků na českém trhu.

Eurotel je ke svým zákazníkům nejbenevolentnější a převádění nevyužitých jednotek je u něj ukázkovým případem. Bohužel i v jeho službách narazíte na podstatné nevýhody díky široké nabídce doplňkových balíčků s volnými minutami.

Například u balíčku Top víkend. Ten vám za paušální poplatek k vašemu tarifu přidá stovku volných minut pro volání o víkendech. Díky hierarchii priorit využití volných minut se ale tyto doplňkové jednotky čerpají až po provolání převedených a standardních minut (eventuálně i minut z programu Benefit). Je tedy dost možné, že pokud se budete domnívat, že na začátku zúčtovacího období jde volání o víkendu právě z vámi připlacených jednotek, můžete být ve výsledném vyúčtování nemile překvapeni.


Témata: T-Mobile, Tuzex