„Datové algoritmy spotřebitele vytěžují, a ti se pak stávají terčem technické šikany,“ uvedla CCA. Jejich provozovatelé mají podle ní přestat vyhodnocovat chování spotřebitelů s pomocí jejich osobních dat a nabízet jim na jejich základě zboží za různé ceny.
To se podle asociace nyní děje za pomoci algoritmů, které sledují aktivity uživatele na síti a potom na něj cílí reklamu a slevové akce. Tak ho ale zbavují možnosti výběru.
Peking v prosinci zveřejnil návrh pravidel, která mají za cíl působit preventivně proti monopolistickému chování internetových firem. Varoval je také, že je nyní bude více kontrolovat.
Domácí tlak na čínské internetové firmy přichází ve stejný čas, kdy čínské podniky čelí nepřízni Spojených států. Washington vypracoval černou listinu firem, kterým omezuje přístup k americkým technologiím.
Některým čínským technologickým společnostem, jako je Alibaba a Tencent, podle amerických médií navíc hrozí, že se jejich akcie přestanou obchodovat na amerických akciových burzách.