Nejpozději od dubna příštího roku by měly být na trh uvedeny nové modely přístupu na internet včetně nabídky vytáčeného připojení za měsíční paušál. Na dnešní tiskové konferenci naději v tomto směru vyjádřil generální ředitel firmy Michal Čupa. Jak ČIA potvrdil zdroj z Českého Telecomu, modely intervalových paušálů se skutečně připravují, avšak k termínům bližší podrobnosti neuvedl.
Jak Čupa k výhledu na příští rok dodal, nárůst cen telekomunikačních služeb pro domácnosti vlivem zvýšení DPH z pěti na 22 procent povede k masovému odhlašování pevných linek. Podle jeho odhadu se pevné linky zbaví až půl milionu lidí a počet pevných linek klesne ze současných 3,6 milionu na přibližně tři miliony, což představuje zhruba 30procentní penetraci. Pro srovnání Čupa uvedl, že v příštím roce přesáhne penetrace mobilních telefonů 100 procent. Vedle mobilních služeb bude růst zájem domácností o internet po sítích kabelových televizí (jejich služby navíc zůstávají v pětiprocentní sazbě DPH). Zatímco v letech 2000 až 2002 objem provozu v pevných sítích v ČR rostl o devět procent, pro letošek Čupa odhaduje pokles mezi šesti a devíti procenty. "Příští rok bude rokem o přežití provozovatelů pevných linek a lze očekávat rychlou konsolidaci telekomunikačních provozovatelů," dodal Čupa.>
Díky novým regulačním podmínkám, sílícímu tlaku zákazníků a antimonopolního úřadu dojde rovněž podle Čupy k razantnějšímu rozvoji služeb ADSL, vláda vyhlásí výběrové řízení na prodej 51procentního podílu v Českém Telecomu.>
Společnost Contactel byla založena v lednu 1999 jako dcera Českých radiokomunikací a TDC (TeleDanmark), přičemž obě firmy v něm vlastnily poloviční podíl. České radiokomunikace se však v loňském roce rozhodly do Contactelu už nadále neinvestovat a svůj dosavadní podíl letos za symbolickou jednu korunu prodaly TDC.