Ceny kabelové televize na českém trhu se v posledních šesti letech zvýšily zhruba na dvojnásobek. Obvyklou základní nabídku kolem 30 programů nyní zákazník pořídí kolem 400 korun měsíčně, zatímco v roce 1998 to bylo přibližně 200 korun. Největší kabeloví operátoři zdůvodňují zvyšování cen investicemi do sítí a rozšiřování počtu programů.
Ceny kabelových operátorů v polovině 90. let byly podle mluvčího UPC Františka Maliny v důsledku boje o trh výrazně podhodnoceny. Nyní po naplnění trhu a jeho ovládnutí několika silnými firmami se firmy snaží získat zpět alespoň část investic do modernizace sítí.
Na cenách se podle Maliny projevuje i růst nákladů, například na úhradu autorských poplatků nebo dabingu. "Růst cen byl doprovázen růstem počtu kanálů, zejména v češtině, investicemi do sítí pro rozvoj dalších služeb jako internet a zkvalitňováním video služeb," doplnil obchodní ředitel TES Media Dušan Jelínek.
UPC, která je s 370.000 zákazníky největší firmou na trhu, nyní za nabídku 30 programů Klasik inkasuje měsíčně 398 korun. V příštím roce chystá zvýšení poplatku na 419 korun. V roce 1998 nabízel předchůdce UPC, společnost Kabel Plus, kabelovou televizi za 210 korun za měsíc. Společnosti TES Media a Intercable, které nabízejí služby pod značkou Karneval, si nyní za základní nabídku účtují 449 korun. V minulosti se ceny dvojky a trojky na trhu, které mají dohromady 270.000 klientů, pohybovaly pod úrovní UPC.
Další výrazné zvýšení cen by v příštím roce mohlo přijít, pokud by poslanci nestihli schválit novelu zákona o rozpočtových pravidlech. Ta zachovává pro kabelové televize současnou pětiprocentní sazbu DPH namísto 22 procent, jež se budou od ledna uplatňovat na většinu služeb. Novelu dnes schválila vláda.
Ministerstvo financí nejdříve omylem doporučilo přeřadit kabelové televize trvale do vyšší sazby DPH. To se mělo stát od ledna 2004. Poté však zjistilo, že je Evropská unie umožňuje ponechat ve snížené sazbě. Chybu napravilo v novém zákoně o DPH, který však má platit až od května příštího roku.