O řešení problematiky ADSL prostřednictvím propojovací smlouvy dnes Český telekomunikační úřad (ČTÚ) požádala společnost Contactel. Firma k tomuto kroku přistoupila po dlouhých a neúspěšných jednáních s Českým Telecomem. ČIA o tom dnes informovala tisková mluvčí Contactelu Romana Tomasová.
Hlavní výhradou Contactelu vůči velkoobchodní nabídce ADSL od Českého Telecomu je nepřiměřeně vysoká míra agregace, kdy až 50 zákazníků má společně sdílet jediný kanál a v důsledku toho může rychlost připojení k internetu klesnout až pod úroveň vytáčeného připojení. "Jsme přesvědčeni, že v tomto případě je poměr ceny a výkonu pro zákazníka nepříznivý. Služby ADSL patří nyní v České republice k nejdražším v Evropě, zajišťují nejpomalejší přístup a nejsou ani garantovány klíčové parametry kvality," uvedla Tomasová.
Podle Tomasové činí současná velkoobchodní nabídka Českého Telecomu z alternativních operátorů pouhé přeprodejce bez možnosti diferencovat nabídku ADSL služeb jak cenovými podmínkami, tak doplňkovými službami. Současná praxe podle Contactelu podstatně omezuje zákazníky a diktuje jim, jaké koncové zařízení mají používat. Každý uživatel ADSL si totiž musí od Českého Telecomu pronajmout modem za 150 korun měsíčně bez DPH nebo router za 500 korun měsíčně. "Jsme přesvědčeni, že takové omezení je neodůvodněné, nelogické a je v rozporu s možnostmi dnešních technologií," dodala Tomasová.
Společnost Contactel byla založena v roce 1999 jako společný podnik Českých radiokomunikací a Tele Danmark. Firma poskytuje internetové, hlasové a datové služby.