Český Telecom dnes totiž uvedl do provozu zbylých 90 telefonních linek, které byly v důsledku havárie mimo provoz. "Naši pracovníci nepřetržitě pracovali na nápravě. Škody odhadujeme nejméně na 100 tisíc korun," sdělila ČIA Hana Hejsková z tiskového odboru Českého Telecomu.
K výpadku šesti tisíc telefonních linek došlo v sobotu 1. února po 20. hodině. V pronajaté budově, kde má Český Telecom umístěnu jednu ze dvou libereckých ústředen, prasklo horkovodní potrubí. Voda zaplavila ústřednu, zkratovala ji a vyřadila z provozu. Ještě v pondělí 3. února bylo bez spojení 2,5 tisíce účastníků. Klienti, kterým až tři dny nefungovaly telefony, nemají podle Hejskové nárok na odškodnění ani na snížení paušálního poplatku. Takový nárok vzniká podle ní až tehdy, když spojení nefunguje pět dní.
Český Telecom na Liberecku provozuje zhruba 55 tisíc hlavních telefonních stanic, přičemž na poškozenou ústřednu je připojeno téměř 31,7 tisíce stanic. Bezpostředně po havárii z nich nefungovalo pouze kolem šesti tisíc.