Ukončení provozu asistenční linky 800 16 16 16 určené pro zákazníky postižené záplavami dnes oznámil Český Telecom. "Linka splnila účel, pro nějž byla zřízena, a v posledních týdnech zaznamenává velmi nízký počet telefonátů," uvedl výkonný ředitel pro řízení sítě a vnější údržbu Českého Telecomu Václav Hanousek.
Prostřednictvím speciální linky mohli klienti řešit například problémy ohledně účtů za nefunkční telefony nebo zjistit předpokládaný termín znovuzapojení stanice. Zákazníkům dominantního operátora jsou i nadále k dispozici dříve platná kontaktní čísla Telefonického centra služeb 800 123 456 a Ohlašovny poruch 13129. Také na tyto linky mohou volat bezplatně.
Celkem loňské srpnové povodně zasáhly zhruba 120 tisíc stanic. V nejkrizovějším srpnovém týdnu bylo mimo provoz celkem 24 ústředen, obsluhujících 60 tisíc pevných telefonních linek. Další telefony nefungovaly kvůli poničení přístupové sítě, tj. například v důsledku závad na chodnících či domech.