Firma však zaznamenala změnu struktury telefonního provozu. "Klesá počet minut místních, meziměstských a mezinárodních hovorů. Je však kompenzován nárůstem provozu generovaného dial-up připojením k internetu," uvedl Šedivý. Letos v květnu už objem internetového provozu převýšil objem provozu hlasového.
Díky únorové změně tarifů vzrostly pololetní výnosy Českého Telecomu z měsíčních paušálů meziročně o 40 procent na 5,2 miliardy korun, zatímco výnosy z hovorného z pevné telefonní sítě (PSTN) meziročně poklesly o 35 procent na 7,4 miliardy korun.
Výnosy Českého Telecomu z datových služeb vzrostly meziročně o 33 procent na 3,4 miliardy korun, přičemž výnosy ze služeb ISDN meziročně vzrostly o 55 procent na 2,1 miliardy korun. Ke konci června letošního roku firma provozovala celkem 358 tisíc ISDN kanálů, což je o 109 procent více než na konci prvního pololetí loňského roku. Také výnosy z internetových služeb zaznamenaly meziroční nárůst o 55 procent, když dosáhly 200 milionů korun.
Mimo jiné i kvůli rostoucímu počtu hovorů uskutečněných v mobilních sítích a kvůli nižším cenám za propojení zaznamenal Český Telecom pokles výnosů od domácích operátorů o 46 procent na 577 milionů korun. Výnosy od zahraničních operátorů poklesly meziročně o 38 procent na 650 milionů korun. "Důvodem byl pokračující pokles cen za mezinárodní propojení, silná konkurence, nové technologie a silná koruna," vysvětlil Šedivý.
Výnosy Českého Telecomu z pronajatých okruhů vzrostly meziročně o 18 procent na 1,4 miliardy korun, výnosy z prodeje zařízení a materiálu narostly o 11 procent na 228 milionů korun a ostatní výnosy se zvýšily o 14 procent na 569 milionů korun.