Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vznikla česká Asociace mobilního marketingu

  15:06
Český trh mobilního marketingu získává po vzoru evropských zemí svůj samoregulační orgán, jehož cílem bude propagovat tento unikátní interaktivní marketingový nástroj mezi zadavateli, dbát na dodržování etického kodexu a chránit spotřebitele před nevyžádaným mobilním spamem.

Asociace mobilního marketingu přichází na český trh

Praha, 12.12 2003 - Nově vzniklá Asociace mobilního marketingu (www.amm.cz) vychází z osvědčeného konceptu obdobné mezinárodní asociace (Mobile Marketing Association - www.mmaglobal.com, resp. www.mmaglobal.co.uk). V rámci propagace bude Asociace nejen pořádat semináře a konference pro zájemce o komplexní možnosti mobilního marketingu za účasti domácích i  zahraničních specialistů, ale realizovat i konkrétní firemní školení na přání zaměřená pouze na dílčí otázky tohoto druhu marketingové komunikace. Zadavatelům a zájemcům o mobilní marketing též Asociace pomůže s výběrem vhodného partnera zprostředkováním poptávky všem členským firmám, které dodržují etická pravidla, shrnutá v Kodexu mobilního marketingu. Na poli legislativy bude Asociace provádět neustálý monitoring všech aktivit na trhu, změn a nových trendů a účastnit se připomínkování nově připravované legislativy, která může ovlivnit mobilní marketing.

Neméně důležité jsou i mediální osvěta a samoregulační aktivity prostřednictvím již zmíněného Kodexu mobilního marketingu, který je povinný pro členské firmy Asociace. Jeho současná podoba vychází z kodexu, který je dodržován na reklamních trzích západní Evropy prestižními společnostmi. Pro specifické potřeby místního trhu však bylo třeba jej upravit, aby zohledňoval konkrétní podmínky dynamického rozvoje mobilního marketingu v České republice. Z pohledu spotřebitele bude garantovat, že nebudou zneužity jeho osobní údaje, ani jej nebude obtěžovat tzv. mobilní spam (nevyžádané textové zprávy). /Kompletní znění Kodexu najdete na stránkách Asociace – www.amm.cz – pod odkazem Kodex./ Právě v oblasti ochrany spotřebitele bude Asociace mobilního marketingu úzce spolupracovat se Sdružením obrany spotřebitelů České republiky (SOS) na založení Rady pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu. „Spolupráce s touto Asociací je součástí naší strategie, kdy se vždy v určitém odvětví snažíme spolupracovat s vybranou profesní organizací a díky tomu můžeme společně efektivněji hodnotit a řešit stížnosti spotřebitelů,“ uvádí Karel Pavlík, místopředseda republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

„Založení profesního sdružení jako samoregulačního orgánu v oblasti mobilního marketingu vnímáme jako jednoznačně pozitivní krok především z pohledu uživatelů.  Ochrana zákazníků před nevyžádanými reklamními SMS  je pro nás jednou z priorit, a proto budeme s  Asociací v rámci legislativních a procesních možností spolupracovat,“ hodnotí význam Jiří Hájek, ředitel firemní komunikace T-Mobile.  Reakce ostatních mobilních operátorů na českém trhu jsou v podstatě stejně pozitivní.

Prvním profesním sdružením, se kterým Asociace mobilního marketingu blíže spolupracuje, je
 Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (www.ADMAZ.cz). Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMAZ, popisuje důležitost vzájemné spolupráce těmito slovy: „Mobilní marketing vnímáme jako důležitý interaktivní nástroj v rámci direct marketingu a zamýšlené aktivity této nové Asociace odpovídají i našim cílům osvěty trhu a proto jsme se s ní rozhodli spolupracovat. Prvním konkrétním výstupem bude soutěž o nejlepší kampaň mobilního marketingu v rámci naší soutěže Český Direkt“.

Asociace je určena pro společnosti realizující kampaně mobilního marketingu, poskytovatele mobilního obsahu (SMS/MMS/Java), mediální a PR agentury (resp. zadavatele), autory mobilních her, mobilní systémové integrátory, mobilní operátory, výrobce mobilních telefonů – obecně pro všechny subjekty na trhu, které realizují nebo budou realizovat své marketingové plány využitím mobilní komunikace a kterým v tomto směru záleží i na vysoké kvalitě služeb, záruce důvěrnosti získaných dat a spokojenosti koncových zákazníků. V rámci svých budoucích aktivit hodlá Asociace mobilního marketingu též aktivně působit i na ostatních mobilních trzích ve střední Evropě, kde není aktivní globální Mobile Marketing Association.

Předsedou Asociace mobilního marketingu je Michal Zálešák, který je také jediným zástupcem ČR v mezinárodní Mobile Marketing Association, 1. místopředsedou je Jan Kubalík ze společnosti NetKit a Pavel Kotyza z iComVision. Formálními zakládajícími členy jsou firmy B3net, Eklektik, iComVision, Logos, Marketing Evolution, NetKit, Web Projects (bližší informace zde). Již nyní je Asociace v jednání s několika předními mobilními společnostmi, které projevily zájem o program a aktivity Asociace.

  • Nejčtenější

Nevyhazujte ji. Prázdné krabičky od iPhonů se dají dobře prodat

31. května 2024  7:02

Mobilní výrobci vědí, že jejich produkty nejsou jako rohlíky ze samoobsluhy. Stejně jako samotné...

Navštívili jsme nejstarší vysílač v centru Prahy. Je od něj úžasný výhled

4. června 2024

Opět jsme zamířili do výšin za pražskými základnovými stanicemi. Se zástupci operátora O2 a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Nejdražší aplikace může stát víc než polovinu průměrné mzdy v Česku

29. května 2024  7:02

Doposud bylo pravidlo aplikačního obchodu Androidu, že software zde nemůže stát více než 400...

O2 překvapilo. Výhodnější roamingová data v Česku nenajdete

30. května 2024  16:11

Operátor O2 nově nabídne pro cesty mimo Evropu roamingové datové balíčky s jedním nebo pěti...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Bezkonkurenční paměť za slušnou cenu. Test Poco F6 Pro

2. června 2024

Model F6 Pro opět dokazuje, že Poco umí vyrobit opravdu skvěle vybavená zařízení. Na očekávaných...

Kyberpapoušek: Ambiciózní značka má pestrou verzi svého smartphonu

5. června 2024  7:02

Značka Nothing přináší do jinak nudného světa designu současných smartphonů svěží vítr. Otázkou je,...

Bonzovat klienty České televizi nechceme, říká šéf asociace operátorů

5. června 2024

Premium Ministerstvo kultury v půlce května představilo novelu zákona o České televizi a Českém rozhlasu,...

Skládaček od Applu se možná nedočkáme. Pouze pokud budou perfektní

4. června 2024

Apple jako přední firma na trhu s mobilními zařízeními prozatím nepředstavil žádný produkt s...

Navštívili jsme nejstarší vysílač v centru Prahy. Je od něj úžasný výhled

4. června 2024

Opět jsme zamířili do výšin za pražskými základnovými stanicemi. Se zástupci operátora O2 a...

Díky této chůvičce už nikdy s miminkem neprobdíte noc!
Díky této chůvičce už nikdy s miminkem neprobdíte noc!

Rodiče budou jistě souhlasit, že vybrat tu správnou dětskou chůvičku je občas dost fuška. Abychom vám pomohli s rozhodnutím, naše dvě redaktorky...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...